Kisah Dayang Senandong 1965



Sesambil je melayan filem Dayang Senandung ni... Dah lama sungguh tak tayang kat TV... Haritu aku ada je borak2 dengan tuan suami sebab teringin tengok cerita Dayang Senandong... emmm bukan tak boleh download, tapi mengada nak tengok kat TV... mihmih

DAYANG SENANDUNG | Kisah tentang seorang puteri raja bernama Dayang yang disumpah menjadi hitam sejak dia kecil. Pantangnya tidak boleh bercampur dengan orang istana. Apabila dia besar, dia telah disunting dan berkahwin dengan putera raja kerana baginda amat menyukai mendengar Dayang mengaji.

Balik ke istana, bonda mertuanya tidak menerima Dayang sebagai menantu. Dia menyuruh pengawal membawa Dayang ke hutan dan membunuh Dayang... Tapi pengawal tu tak sampai hati... So diorang pun bunuh monyet dan ambil secebis kain dari baju Dayang sebagai bukti diorang dah bunuh Dayang.

Semasa melahirkan anaknya, kulit Dayang bertukar menjadi putih.. Maka dah lepas la sumpahan dia... Hahhh !! Best gila layan cerita Melayu Klasik ni... Kalau korang nak layan boleh ke pergi layan kat Youtube - Dayang Senandong

Lakonan : Ahmad Mahmud , Sarimah , Kuswadinata.

Kisah Dayang Senandong 1965 Kisah Dayang Senandong 1965 Reviewed by Tunsha Ayunie on February 05, 2015 Rating: 5

No comments

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.