Kekadang Solat Pun Hilang Kusyuk... - Tunsha Ayunie Punya Belog

February 22, 2015

Kekadang Solat Pun Hilang Kusyuk...


SOLAT : Perkara wajib yang harus kita lakukan, tapi ramai seringkali terkandas.. termasuk puan punya blog.

OK, itu mukadimah ye... korang pernah kena gangguan ketika solat?? Lepas tu korang sambung solat ke, atau mulakan kembali??

Wa selalu kena yang no.6 tu... Hahahha ! Terpijak lepas bangun dari sujud... hahhh selalu sangat kot... kenalah mula solat balik... tapi kalau dah sampai rakaat terakhir tu, wa betulkan je then sambung solat..

hee ~ korang ada pengalaman?

12 comments:

  1. smua pnah kot. kcuali no.2 xpna.. mklom la anak pon xde lg. hehe

    ReplyDelete
  2. Ya... Begitulah gangguannya... Mmg byk.. Tapi kna usaha sedaya mgkin utk khusyuk...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. hahaha kan kan?? semuanya merasa... dugaan ketika solat...

      Delete
  4. Tambah plak yang nombor 2 tu, kita baru hampar sejadah, damia dah buat zam zam ala kazam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan Damia je... aunty Sha dia pun dulu camtu jugak... hahaha

      Delete
  5. no.4,6,8 tuuu adoiii gangguan sgt haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan?? bila orang terduduk atas telekung tu punyalah rasa terganggu... hehe

      Delete
  6. no 8 tu selalu kena time solat terawikh kat masjid..time tu jer pun ada peluang berjemaah kat masjid..hehe..kadang2 bila tertarik sangat, huda sentap je kain tu..memang tak khusyuk jadi nye..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kita, kekadang sentap je telekung tu... kalau tak hati asyik berkata2 je.. terus hilang kusyuk nak bersolat....

      Delete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.