FAKTOR RISIKO KEGAGALAN BUAH PINGGANG



Sesiapapun berisiko untuk mendapat penyakit ni.. Atau diserang penyakit ni.. Tak kisah lah baby ke, budak kecik ke, remaja, dewasa mahupun orang tua.. Tiada terkecuali !

Antara faktor yang bakal menyerang tubuh "bakal pesakit" ni adalah :-
  • Kalau korang ada tekanan darah tinggi.
  • Pengidap sakit jantung.
  • Kalau korang pengidap kencing manis yang tidak terkawal.
  • Kalau kencing korang mengandungi darah dan protein.
  • Kalau korang mempunyai satu je buah pinggang yang berfungsi.
  • Pengidap penyakit sistem keimunan seperti - Systemic Lupus Erythromytosis (SLE)
  • Kerap sangat ambil ubat tahan sakit dan herba.
  • Sejarah keluarga.

So jangan amalkan herba sangat... contohnya akar kayu laa kan... And mungkin jugak salah satu sebab cina antara yang ramai kena sebab diorang kan suka amalkan herba segala bagai.. Sihat memang sihat, tapi tak boleh selalu...


No comments:

Thank you for comment. Do visit me in my next post, ya? :)