Bila Cerita Melayu Tidak Lagi Berkualiti ~ - Monolog Aku Cuma Di Kiri

February 13, 2015

Bila Cerita Melayu Tidak Lagi Berkualiti ~

Tak kisah la cerita apa asalkan pelakonnya Melayu, yakni sekarang ni... sangatlah tak best... sangatlah merosakkan..



Contohnya , Suamiku Encik Sotong... emmm kenapa tak berkualiti..?? Hah ! Elok sangatlah kan lepas kawin lepas tu redha je isteri berzina dengan orang lain..?? Dah bunting baru menangis2 bagai... So apa je pengajaran citer ni?? ZERO ! Cerita macam ni menggalakkan golongan anak muda yang berkahwin jadi tak kisah dengan kejadian sebegini akibat terpengaruh.


Rindu Awak 200% - Cerita yang romantik tapi bagi wa tak romantik mana pun... Kawin2 tapi layan suami macam hape je... sebab kena kahwin paksa kan...?? Adakah teladan yang baik bila seorang isteri melayan suami macam "sampah"?? Memang lah ikut cerita dalam novel tapi tak perlu kot.. dah laa ramai yang kawin muda sekarang, pergi kursus pun macam tak berguna je...



Untuk Tiga Hari - Kisahnya tentang perkahwinan yang menjadi pilihan keluarga masing2... Ujie dan Afin bercinta, tapi Ujie dengan Afin terpaksa berkahwin dengan pilihan keluarga masing2... Tapi Ujie dengan Afin tidak menjalankan tanggungjawab terhadap pasangan masing2 dan masing berhubungan antara satu sama lain....

Emm... terbayang laa kan... terfikir gak... mentaliti Melayu ni memang takat camni je ke jalan cerita dia...?? Kalau yang seram pulak jenis jerit lebih, pakai contact lens lebih.... ehhh apa laaa korang merapu ni pengarah & penerbit...??

Kk, tu je nak taip.. karang orang suruh wa buat cerita sendiri pulak.

1 comment:

  1. betul jugak kan , huhuu . tapi selalu gak tengok . nak2 suamiku encik sotong . entahla kenapa

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.