February 18, 2015

Hantu Bangku Kosong | Bila Budak Sekolah Jadi Hantu Bangku Kosong !

Cerita Indonesia. Tadi wa baru je tengok kat citra, dengan harapan cerita sebegini tidak mengecewakan.. Yes ! Memang tidaklah mengecewakan macam selalu.. Cerita ni masih di layan dan memang masih ada "horrornya" di situ... wahhh kecek indon dah kita...



Mengisahkan tentang Dinda yang sering dibuli di sekolah.. Satu hari Puan Grace menggantikan Puan Melissa sebagai guru kelasnya, kerana Puan Melissa sudah tidak tahan dengan kebiadapan anak muridnya terutama Adela, Destin dan Nancy. Adela adalah anak kepada Pak Widowo, penyumbang terbesar di sekolah mereka.

Semenjak Puan Grace masuk, pelbagai peristiwa dan gangguan terjadi di sekolah itu. kejadian itu terjadi setelah Puan Grace menyuruh Dinda duduk di bangku depan sekali, (bangku tersebut sudah lama dibiarkan kosong) .

Dengan kerjasama Puan Grace bersama Dinda, mereka dapat merungkai cerita disebalik kejadian misteri tersebut. Mereka menyiasat tentang Clara dan Mila, pelajar yang mati di sekolah tersebut.

****************************************************


Mila -

Bagi wa, garapan cerita ni bagus.. Tak pening sangat atau nak berteka-teki sangat.. Jalan cerita macam smooth je, tak buat penonton kecewa di akhir cerita.. Masalah terungkai dan kita seronok menonton.. opsss ini pendapat peribadi semata-mata.

Tuca bagi 4/5 bintang.. haha !

8 comments:

  1. Menarik. Teringat Ayuni semasa kecil dulu selalu memikirkan bahawa bangunan-bangunan sekolah digunakan oleh golongan hantu pada waktu malam setelah digunakan oleh golongan manusia di waktu siang. Hantu pun pentingkan pendidikan dalam dunia imaginasi Ayuni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaaa imaginasi sha terhadap hantu pun kuat jugak especially dalam tandas sekolah convent dulu....

      Delete
  2. jadi teringat dulu nonton film horon hantu bangku kosong hehehe pengen nonton lagi jadinya setelah liat postingan mba tunsha :) serem sih tapi seru juga misterinya ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe... silakan menonton ya sygku ipah :)

      Delete
  3. uikss mcm best je kan cite ni...eheh

    ReplyDelete
  4. teringin nak tengok tapi kena ada teman la bila cite horror ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. memang kena ada teman ke dear?? Sha suka layan sorang, kalau tengok dengan hasben terus hilang feeling seram...

      Delete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.