SEKOLAH ITU KENANGAN (Part 1) - DARI JARI NOVELLA

January 14, 2015

SEKOLAH ITU KENANGAN (Part 1)



Seronok sungguh laa bila tengok mak-mak update pasal anak-anak pergi sekolah. Jeles sangat tau ! Terbayang kalau ada anak sendiri.. Mesti wa yang eksaited lebih kalau anak sendiri yang bersekolah. Tapi bukan senang kan pengalaman melepaskan anak untuk pertama kali ke sekolah...??

Sebenarnya wa rinduuuuuu sangat zaman persekolahan.. Tulaaa dulu masa sekolah taknak sekolah bebetul... Bila dah lama tinggal sekolah mulalah nak rindu... Aduhaiii...

Teringat zaman bagi surat cinta kat kawan sekelas.

Kisahnya bila wa ditukarkan sekolah.. Masa darjah 1 hingga darjah 2, wa sekolah kat Sekolah Rendah Marian Convent, Setapak.. Namapun Convent kan memang perempuan aje lah.. So lepas mama abah dah pindah ke Taman Melawati, wa pun tukar sekolah kat sana la jugak walaupun sangat sayangkan Convent.

Pindah je, terkena kejutan sekeliling.. Alamak ada budak lelaki ! Wa masa tu suka kat sorang budak ni je... yang lain dalam kelas wa tak pandang pun... lepas tu... jejejengggg.............

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.