January 26, 2015

RESEPI : DIY GARLIC BUTTER & GARLIC BREAD (TANPA OVEN)

Rojak sangat tajuk... ahhh belasah ah ! Siapa kisah..?? kannnnnnnnn...?? Sebenarnya bila malam aku mulalah rasa lapar je... Tekak teringin makan fastfood tapi bulan ni je berapa kali rembat duit tuan suami sebab nak makan mekdi... Tak boleh tahan tau dengan dia punya Foldover... macam tak boleh bikin sendiri... Haha.. ngada tak...??

Nak kecam aku ke sebab makan mekdi..?? Silakan.

Ehh ni bukan kisah kecam mengecam tau... tapi saja nak share resepi yang senang nak mati sampai budak baru bertatih pun pandai buat... kk tipu.



Bahan-bahan :-
1-2 sudu besar marjerin ke butter ke.. hah terserah la kan..
2-3 ulas bawang putih - nak cincang boleh, guna blender kering boleh, no hal..
Sedikit garam

Cara-cara :-
Gaul je semua bahan tu perasakan dengan garam.. Aku takde parsley, tapi kalau ada korang letak la jugak.. barulah meriah..

Then sapu kat roti.. emm takde oven @ toaster? Jangan risau ! Guna pan biasa je... Api kecik je tau.. Lepas tu tekap roti kat pan.. jangan tekan plak roti tu... Ehh lupa... ni jenis roti Garnia.. sebab dia lembut kan so tak perlu lah tekan2... dalam 1-2 minit, balikkan roti tu sebelah lagi... api jangan kuat ye... bawang putih cepat hangus...

Kalau korang guna jenis roti perancis tu boleh la nak tekan2 dengan sudip roti tu... Ok dah boleh makan dengan mushroom soup, Campbell ~

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.