January 10, 2015

KALAU RINDU SESEORANG, BACA SURAH AL-IKHLAS

Seronok wa tengok video anak2 Ismail Ariffin Lepat , Lepat mengajar ilmu usul pada anak-anaknya, Aminah dan Azali... sampai wa bercita-cita kalau wa ada anak, wa memang nak terapkan ilmu usul pada anak-anak supaya mereka tak lupa diri atau menghakimi orang lain sesuka hati..


Anak-anak Lepat ni sangat rapat dengan Lepat... diorang tinggal kat Jerman.. so bila Lepat balik Malaysia, anak-anak Lepat tinggal kat Jerman dengan mama diorang...


Lepat kata, "Kalau Aminah dengan Azali rindu Papa, baca Al-Fatihah & Surah Al-Ikhlas"...




Aminah sakit haritu... lepas tu dia cakap...
"Semua ini Allah yang punya, bukan aku yang punya..."

Allahu... indahnya ilmu jika kita fahami makrifat dan syariatnya :)

Semoga bermanfaat.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.