RESEPI JEM STRAWBERRY HOMEMADE

RESEPI JEM STRAWBERRY HOMEMADE - Strawberry yang mama asingkan untuk aku haritu, aku dengan tuan suami dapat makan 5-6 ketul je sebab yang lain dah start lembik. Nak buang sayang weyyyy, lagipun bukan lembik sebab busuk, tapi cuaca panas.

Aku fikirkan alternatif yang lain dari membuang strawberry tu. Maka dapat idea nak buat jem. Tak banyak pun dapat, adalah dalam 4-5 sudu camtu. Daripada buang, baik buat jem boleh makan dengan biskut kering. Mihmih 

Kredit : Google Image

RESEPI JEM STRAWBERRY HOMEMADE
Bahan-bahan :
Beberapa biji buah strawberry
Beberapa sudu gula
Sedikit jus lemon

Cara-cara : 
Masak strawberry bersama gula dan jus lemon. Biarkan likat dan tutup api. Sejukkan.

Senang sangat kan? Tanpa bahan kimia pun. Tapi biasalah kalau tanpa bahan pengawet ni memang tak tahan lama. Aku hanya bagi resepi asas je. Untuk berapa sudu gula, terserah kepada tekak masing-masing ye? Selamat mencuba!
RESEPI JEM STRAWBERRY HOMEMADE RESEPI JEM STRAWBERRY HOMEMADE Reviewed by Tunsha Ayunie on December 19, 2014 Rating: 5

1 comment

  1. good sharing...tunsha...betullah makanan yang baik yang asli tanpa bahan tiruan

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.