Bila Pencuri Itu Dibogelkan... - Tunsha Ayunie Punya Belog

November 05, 2014

Bila Pencuri Itu Dibogelkan...

Macam tak perlu kot nak explain apa-apa pasal cerita ni in fact rasanya semua orang pun dah baca kisah seorang remaja yang ingin mencuri motosikal kariah masjid, tetapi tertangkap lalu dipukul dan dibogelkan..
Dan wa rasa perkara ini SANGAT TAK WAJAR !!

Baru lepas solat, bila solat kenalah tawaduk, bukan tunaikan 'kewajipan' je.. solat tu patutnya mententeramkan diri atau menenangkan diri... tapi ni bikin ikut nafsu je... apa bezanya awak dengan pencuri tu...??

.. Wa sokong bila kak +Suria Lekatlekitgurl kata kalau perompak wajar dibogelkan, sebab perompak merangkumi mencuri, meragut & membunuh... tapi budak tu curi motor je... tak sempat nak curi pun... yang pakcik2 baru lepas solat ni kemain pukul dan bogelkan lagi... aib sangat tu...

As usual wa selalu tanya, mana akhlak seorang Islam...??



“Setiap orang mempunyai keaiban dan tidak ada seorang pun yang terlepas dari melakukan kesalahan. Rasulullah SAW bersabda, “Setiap daripada kamu adalah orang yang berbuat salah, dan sebaik-baik orang yang berbuat salah adalah orang yang bertaubat.” ( HR Ahmad).

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.