Hidup Atas Kaki Sendiri...

Wa dibesarkan di dalam suasana yang agak mewah sebenarnya, apa wa nak, wa dapat.. plus mungkin bonus sebab wa sakit, so kelebihan dan perhatian tu banyak sangat untuk wa...

Siapa yang melawat, pasti hulur duit, anak patung dan sebagainya... ya, wa agak mewah... bila membesar, wa perasan, adik2 wa yang lain tidak menerima kelebihan tu... as kakak kandung dan sulung, of coz, wa agak terasa, kesian, serba salah dan sebagainya...

What else?? kadang2 wa rasa adik2 mencemburui wa, mereka mungkin sangkakan wa ialah anak emas....

"...Hiduplah atas kaki sendiri adik-adikku.... aku langsung tidak meminta semua ini, tidak juga diminta untuk dimanjakan seperti ini..."


Kalau wa boleh memilih jalan hidup, pasti wa ingin meminta supaya Allah swt memberi peluang untuk jalan wa sendiri, tanpa menggunakan belas kasihan atau duit sesiapa....

Wa jugak bersyukur, sebab adik2 wa sanggup mengumpul duit belanja untuk membeli sesuatu tanpa meminta-minta pada mama abah... itu pun mama abah dituduh memanjakan anak-anak sampai ikut je apa yang anak-anak mahukan...

Kalaulah mereka tahu, adik2 wa sanggup mengikat perut di sekolah semata2 nak beli sebijik henpon sendiri, tanpa menggunakan duit mama abah !

Hidup atas kaki orang lain buat kita rasa sungguh terhutang budi sehinggakan bukan salah kita sendiri pun, kita harus menunduk... wa dah rasa tentang peritnya HUTANG BUDI ni... :)
Hidup Atas Kaki Sendiri... Hidup Atas Kaki Sendiri... Reviewed by Tunsha Ayunie on October 12, 2014 Rating: 5

No comments

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.