Saya Bukan Ustazah !

Selalu bila kita cakap hal ehwal ilmu agama sikittttttttt je, ada yang terus cakap...

.... "kau tak payah berlagak macam ustazah...!" 

ataupun............

.... " macam la ilmu kau hebat sangat nak cerita pasal agama..."

ataupun...........

.... "kita ni belajar sampai SPM je, ustaz ustazah tu dah belajar sampai ke Al-Azhar.."

Hurm... sedih dengan cara begini, apa kalau kita tak belajar kat Jordan ke, Mesir ke, memang ilmu kita ni tak boleh dikongsikan ke, camne..??

... dan, adalah kita TAK ADA HAK langsung untuk bidas apa yang ustaz-ustazah cakap...?? apakah semua orang yang "menuntut ilmu" itu HARUS jadi ustaz ustazah...?? 

wa rasa tak perlu kot... sebab menuntut ilmu itu ibadah, yang tidak memberi lesen untuk kita harus jadi ustaz ustazah punnn... jadi je apa yang kamu nak jadi, sebab kamu yang mencorakkan jalan lurus itu tetap lurus atau berbengkok-bengkok...


Mana pilihan?? pilihlah sendiri... bukan nak tunjuk lagak atau persendakan orang yang lebih berilmu, tapi kita sesama manusia... tiada yang "lebih" atau "kurang"... suka ingatkan diri sendiri tentang ini....

... KITA AKAN KEMBALI KE TANAH JUA :)
Saya Bukan Ustazah ! Saya Bukan Ustazah ! Reviewed by Tunsha Ayunie on September 17, 2014 Rating: 5

No comments

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.