September 05, 2014

Peribumi ke.. Melayu ?

Korang tahu tentang kaum peribumi..?? kaum peribumi ni kaum orang asli la.. hmm entri ni sama sekali bukan untuk menghina kaum orang asli tapi lebih kepada kesedaran diri sendiri, atau mungkin orang lain jugak.

Kita selalu hina bangsa orang asli ni sedangkan nak buat mycard tu pun kita dibawah nama BUMIPUTERA... 

So kalau Bumiputera, kenapa??

Tahu tak yang Bumiputera ni adalah Peribumi.. dan sekali lagi diingatkan yang peribumi ini adalah kaum Orang Asli, kaum yang ramai sangat bangsa MEkarLAYU hina.. yang dipanggil sakai laa.. batak laa.. jakun laa.. semua tu suku kaum Orang Asli...

Sebelum semua bangunan di sekeliling kita ni naik pun, kena dapat persetujuan Orang Asli sebab diorang yang menjaga tanah dan hutan-hutan ni... kalau tak kita duduk laa sama dalam hutan, pakai cawat... ngehngehngeh...



Kadangkala pun wa tak kisah kalau orang nak cakap muka wa macam Orang Asli.. ok whattt... manusia jugekkkk.... bukan alien pun...

eh.. nak dapat madu pure pun kena pegi petempatan orang asli tau.. (ni tuan suami cakap) wahahahha !! taktauuu takktauuuu.... madu makan hokeyyyy bukan madu yang tuttttttttt.....

Nak buat kesimpulan lebih2 pun tak la mampu sebab ilmu tak berapa nak cukup sejengkal lagi pun, cuma kesimpulan yang wa nak kongsi kat sini, siapapun kita, sama je PENCIPTANYA...

ALLAH SWT .

Pelik bila tengok ramai kat FB hina kaum Sabah Sarawak.. haih.. macam dah takkan temui AJAL akan datang pulak lagaknya..

terima kasih membaca :)

**************************
3:23 pm
5 September 2014
***************************

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.