September 22, 2014

Nak orang sayang kita, kita kena sayang orang....

Based dari entri sahabat di Sarawak, Be Humble tulisan +z-a -c-k , menarik minat sebenarnya.. bukan nak hentam orang, as usual wa suka bagi pendapat... begitu juga dengan sahabat di Sarawak ni.. menyuarakan pendapat...

.. Banyak wa tengok, tak kisah dari mana2 komuniti, andai 'ada nama' je, depa akan layan spesis depa aje... hmm faham tak...??




Ok contohnya, kau seekor ikan pari, tapi datang pada kau seekor ikan kembung, tapi ikan pari ni hanya ingin berkawan dengan ikan pari je, ikan kembung nampak tidak selevel dengan ikan pari.. itulah maksud wa... maaf la ye, contoh ikan je yang terbayang dalam akal ni..

.. Wa masuk banyak komuniti, blogger, chatters dan sebagainya... tapi bila picisan macam wa memberi tegur nak bersahabat, komen ke.. depa buat donnnoooo aje... tapi kalau yang kaum kerabat depa, wahh nampak saje ! ada pulak respon... apa yang picisan macam wa tak layak berkawan dengan yang 'level up' macam ni kepe??

Kekadang naik segan, rasa kita pulak yang terhegeh2.... hmm tapi tak semua la yang kategori 'level up' ni cenggitu... tapi ramaiiiiiiiiiiii sangat ! takpela, lepas ni wa hanya rapatkan ukhwah dengan mereka2 yang memang berniat ke arah silaturrahim tu.. senang... takde nak terasa sangat kot...

Level mana pun, tanah jugak "sahabat" kita nanti :)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.