September 30, 2014

Haram Berkahwin Dengan Wanita Satu Sekolah !

Suatu hari, Syah dan Adli lepak di tepi bendang.. Syah menyatakan pada Adli yang dia ingin berkahwin... jom baca perbualan Syah dan Adli...

*******************************

Syah : .. Aku nak kahwin laa adli . 
Adli : Dengan budak mana ? 

Syah: .. Satu sekolah laaa....
Adli : Issh mana boleh kahwin satu sekolah . haram tu ! 

Syah : .. Ehh , apasal lak haram !? kau ni dah terikut ajaran sesat ke apa ? 
Adli : Aku ni alim jugak... aku pun ada dengar ceramah kat masjid! 

Syah : .. Okey , bagitahu aku , sebab apa sampai jadi haram ? 
Adli : Islam suruh kahwin paling ramai 4 orang jer . kalau dah satu sekolah. ada 200 , 300, kan haram...

Syah : .. Ohh...okkkk...haram jadah !!!



Masa mula baca tadi, wa pun ingat statement sesat manalah orang pulun share... rupanya.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.