HALBA ORI TIADA, HALBA CAMPUR BERGUNA JUA

Assalamualaikum wbt,


Salam Ahad... hurm... wa kemain syok tengok orang kehulu kehilir pergi beraya... menyantap makanan semasa openhouse.. wa tahun ni takdela kemana... since tahun lepas pun takde! firstly sebab takde transport... tahun ni pun transport takde lagi... sedih gilaaaa puan gojes 2 tahun ni cuma tahun ni gumbira tu haderrr sebab beraya dengan bonda ayahanda tercintaaaa.....


ok stop feeling lelebih !

           back.to.basic.

Oklah... sebenarnya memang hari ni rancang nak masak nasi dagang.. Mama Nora pun sokong kemain.. siap belikan beras pulut... tapi masalah ketika ini... i need HALBA dude !

Mintak tolong Yatt beli... ditaramnya beli buah pelaga... haaa nilaa kalau mintak tolong orang yang tak kenal rempah ratus ni... so Mama Nora pergi cari kat Carefour.. pun TAKDE.... haaa boleh?? supermarket yang sebesar alam tu takde halba.... 

then malam tadi wa singgah pulak kedai runcit india... masa tanya tu kemain dia cakap ada... last2 dia cari... TAKDE !! perghhh apakah rakyat Malaysia kawasan Ampang ni memborong halba...?? ke camne...??

satu perangai wa, kalau masak tapi barang tak cukup kuota, wa tak puas hati... tetiba teringat dalam almari ada sikit halba campur... ehem-ehem... apa lagi........


Gigihhh kauuuu nak asingkan halba dari biji sawi dengan jintan tu... masa buat ni feeling2 macam cerita Musang Berjanggut gitu.. alaaa yang Puspa asingkan beras segala cili bagai tu... hiuhiuhiu



      Teringat ayat si Puspa kat Mak dia... 
"Mak ni bodoh laaa....."
hamboih !
HALBA ORI TIADA, HALBA CAMPUR BERGUNA JUA HALBA ORI TIADA, HALBA CAMPUR BERGUNA JUA Reviewed by Tunsha Ayunie on August 10, 2014 Rating: 5

No comments

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.