Bila Adikku Membuat Ku Sentap....

".. Kakwe, kakwe nak tau satu berita tak?? berita ni akan menyedihkan kakwe..."

Aboy, adik wa yang ketiga bersuara dalam telefon.. sebenarnya malas sangat nak layan, dia ni kadang berita tak penting sangat pun dia akan bersuara macam berita tu sangat penting...

        "ok, cakaplah apa beritanya...??"... wa eksaited, walaupun berita sedih.

"..Kakak Shahira, mengandung kali kedua dah kakwe..." kata aboy.

(Shahira kawan baik si aboy ni, kakak beliau musuh ketat wa di sekolah dulu, kehkeh...)

Gulppssss.... sakit sampai ke pangkal hati.. wa terdiam kejap.. apakah motif aboy berkata dan memberitahu perkara sebegitu..??

Pagi tadi, aboy ada whatsapp tapi wa tido, bangun tido je terus balas...


Adoi adikku... hang bikin akak hang ni serba salah, sakit hati, nak menangis, sentap, jauh hati, segala bagai tau :(

Wa faham, adik2 wa memang sukakan budak2... yelah, asyik main dengan anak kaklong je... diorang nak merasa jugak main dengan anak buah hasil darah daging sendiri... tapi apakan dayaku...??

*Peluk tuan suami ketat2 sambil nangis, itu je mampu.

1 comment:

Thank you for comment. Do visit me in my next post, ya? :)