July 24, 2014

Zakat Fitrah ~

Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah Swt...

Wa tak dapat bayangkan perasaan melihat tuan suami membayar zakat... tahun lepas kami tak buat pun... mungkin masih terpinga-pinga dengan diri sendiri dengan masalah yang melanda tahun lepas... alhamdulillah tahun ni terasa aman sikit dari bebanan..

Mungkin ini perkara biasa je bagi orang yang dah biasa membayar zakat kan...?? tapi bagi kami yang pertama kali ni.... perasaan tu... Allah je yang tahu...

Tengok muka tuan suami semalam pun sayu je...

 
Sesungguhnya berjayalah orang yang menjadikan dirinya - yang sedia bersih - bertambah-tambah bersih (dengan iman dan amal kebajikan),
(Surah Ash-Sham, ayat 9)


Bila tanya tuan suami perasaan dia semalam.. dia kata satu bebanan dah terlepas... rasa lega sangat... wa pun tumpang bersyukur... tanggungjawab kan... :)


Selamat membayar zakat...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.