July 19, 2014

Wanita Tua Cina Memakai Baju Berkalimah Suci ~

Ini agak berlebihan. Kecoh dekat Facebook gambar ahsoo sorang ni, dia ditemui di Pasaraya Hero di Taman Dagang, Ampang, dengan memakai baju jenis kaftan berkalimah suci.. perkara ini amat menyentuh sensitiviti umat Islam yang lain..

Ahsoo ini juga telah mendatangkan kemarahan kepada seorang pak arab yang turut membeli barang disitu.. ofcoz laa marah... pak arab tu harus laa tahu itu ayat surah apa... difahamkan surah Al-Fatihah :)


Hurm... masih tersenyum bangga...

Wa bikin entri tiada niat untuk racist tapi memang wa nampak, kebanyakkan kaum2 mereka ni memang cuba untuk provok agama Islam.. tak semua, sebab mak mertua wa pun cina.. tapi.. haih... sedih laa macam ni.. apa pasal ni ahsooo...??

Wa saspek ini kain yang orang gantung kat dinding, tapi ahsoo ni jahit jadi kaftan... bukan susah nak jahit kaftan kan...?? hurm dunia... 

untuk umat Islam, kurangkan sedikit maki.. sebab dah ramai sangat yang mencaci maki kat Facebook harini... adoiii...

Jangan risau, perkara ni akan jadi viral macam Kiki.. janganlah ada pulak yang kata bila Kiki si muslimah melayu buat salah jadi viral, ahsoo cina ni hina islam takkan jadi viral... hurm.. perkara ni menyentuh sensitiviti, pasti dia juga menerima bahagian :)

UPDATE | Ahsoo ini seorang warga Korea yang sedang bercuti di Malaysia dan membeli baju itu di India, dan mungkin hanya menganggap tulisan khat tersebut sebagai art semata2.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.