Untitled #15

1.50am,

Cerita tentang Gaza bikin wa hilang mood. Bukan boring dengan kisah tu, tapi SEDIH !
Ya, memang sedih. Disaat warga Israel menyerang Palestin, umat Islam di seluruh dunia tak ramai yang membantu. Ada yang enjoy sana ke sini, ada yang buat butakan mata, ada yang isi borang 'jihad' di astro Ria (kalau faham apa yang dimaksudkan laa).. hurm, masih lagi 'kita' bahagia untuk dunia.



Sedih terkenangkan kanak-kanak Palestin yang mati, yang cedera tapi masih senyum bertemankan airmata, isteri yang kematian suami, ibu kematian anak, tak kira pula yang hilang setengah dari tubuh mereka.. nauzubillah.. terasa sakit sangat.. tapi, mereka masih mampu bersyahadah..

Harini wa hanya blogwalking kejap.. cemburu sikit ramai dapat rezeki nuff bulan ni.. bertingkat-tingkat.. wa satu je.. tapi dalam hati takmau la hasad.. so, rezeki masing-masing.. bukan wa tak dapat langsung kan..

Hurm.. mungkin sebab kurang hapdet.. hapdet pun merepek selalu... takde isi.. tapi memang nawaitu sebenar pun suka-suka je, takdelah sebab nak kutip duit dari nuff ni.... ada rezeki tu, jadilah sikit.. haaaaa...

end of story.
Untitled #15 Untitled #15 Reviewed by Tunsha Ayunie on July 10, 2014 Rating: 5

No comments

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.