June 16, 2014

Bukan anti-Kelantan... tapi...

Assalamualaikum wbt...

Emmm wa bukanlah nak tunjuk rasist atau sekalian dengannya... tapi geram dengan kebanyakan makhluk yang berasal dari bumi Kelantan ni... terus terang, wa ramai sangat kawan yang memang dari Kelantan... dan yang dari Kelantak tu pulak sangatlah baik dengan wa...

.. Tapi makhluk yang demi ALLAH, wa tak kenal pun siapa... buat wa rasa jengkel... atau mat-salleh depa panggil annoying... yarabbi... bebetul jengah & mencabar kesabaran diri wa... rasa macam... 

      ..."haih... awat angpa pangai laguni...?? cheq tak usik juboq angpa aihhh...."

maaflah kasar, tapi bagi wa darah kacukan Kedah Perak ni, perkataan tu sangat biasa je... kohkohkoh... oklah, entri ni terukir dikala diri ini sedang panas dengan seorang budak ini.... maaf ye kalau ada blogger Kelantan yang terasa, tiadalah niat puan blog untuk merendahkan orang lain..... yela... hang Kelantan ke Bangla atau Nepal, tetap makhluk ALLAH yang ESA...


Wa hanya komen...

         ... "Allah pernah berfirman jika DIA mahukan sesuatu yang terjadi maka Terjadilah, tiada apa yang perlu dipelikkan.." ...

Ini atas tajuk entri Bro Nara yang pelik pokok kurma di Kelantan berbuah.... dan mungkin kerana fikiran wa yang terlalu bersyukur & terlampau rasa ALLAH itu Maha Hebat... maka wa tidak rasa itu pelik... tapi berbalik pada mereka, dikatakan wa jeles dengan Kelantan.... ohhh hangin betul...


Bila wa bidas, datanglah segala kuncu yang kebanyakkannya tetap dari Kelantan, mai backup... kutuk kemain pada wa... bab ni tak rasa apapun... lantak depa, tak kasi wa duit beli beras pun.... tapi bab adab & menghormati orang lain... agak gagal disitu... tak semua Kelantan, cuma rata2 yang wa jumpa lah.... :(

hah ! dikatakan wa meninggi diri jugak... & sombong sebab tak terpegun dengan kebesaran ALLAH... dari dulu wa berpegang pada surah Yassin ayat 32... maka... sebab itulah....

hurm... beberapa kali juga terserempak dengan orang Kelantan yang suka melatah & merendahkan diri orang lain di media sosial ni especially di Facebook.... sangat sedih...

psttttt teringat kisah Obama datang Malaysia, ada seorang mat Kelantan ni kemain kafirkan wa hanya sebab wa cakap Obama tu bukan kafir.... :)

terima kasih sudi baca.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.