Mengukir indah di waktu nikah ~ - DARI JARI NOVELLA

March 07, 2014

Mengukir indah di waktu nikah ~

Assalamualaikum wbt .

Hey... tetiba jadi gigih nak menaip entry untuk kali ini... emm... wa tak pernah semadikan *eceh* kisah percintaan & perkahwinan antara wa dengan tuan suami... rasa macam berat je... tapi malam ni ada kemampuan sedikit... wa bukan blogger femes pun... cuma blogger yang syok sendiri mengukir madah di kanvas blog ini sendiri...

SUDAH !! 
mukadimah itu terlalu panjang dan melintang .

Tanggal 28 Jun 2013 bersamaan 19 Syaaban 1434
.. Kami di-nikahkan di Masjid Ubudiah yang bertempat di Ampang Tasik Tambahan berwalikan atas nama abah tetapi diwakilkan kepala imam masjid... kerana ada krisis yang tidak dapat di-elakkan... hanya segelintir keluarga yang hadir... dan.. wa jugak memakai inai sendiri... bersolek sendiri dengan bantuan adik Qilla... memakai baju berkedut.... berjalan ke masjid menggunakan selipar jepun berwarna hijau yang telah lusuh...

Jam lebih kurang 5.45pm... wa sudah sah menjadi isteri kepada Ku Norzam Iskandar... selepas tuan suami dah lafazkan akad... wa jadi termenung di-samping Qilla... tak menangis... wa jadi blurrrr sangat... 

"... eh?? aku dah jadi bini orang ke...??" monolog diri.

.."... congrats baby !! (sambil air mata bergenang) " ....

selepas itu baru muncul babak tangis darah dari empunya diri wa sendiri....

PENGALAMAN...??

.. Wa seperti wanita lain yang mengidamkan memakai baju serba mewah... dilayan seperti puteri... disolek dengan cantik...  ada walimatulurus & seangkatan dengannya... tapi diri ini tak mampu mana... jadi hanya senyum bila ada invitation walimatulurus kekawan... dan ini jugak pengalaman indah... ada ke pengantin bersiap sendiri... (at least, pakai inai??)







No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.