1/1/12 - Tunsha Ayunie Punya Belog

January 31, 2012

Finger's say :: I'm not the only one THE CRUEL...!!

7:26 AM 2
Finger's say :: I'm not the only one THE CRUEL...!!
Assalamualaikum wbt..

Mungkin dah lama wa tak menulis.. Menaip dan sebagainya.. Setiapkali mula untuk menaip huruf2 di keyboard.. Diakhiri dengan niat untuk hold dan terus hold.. Tak tahu mood pergi kemana.. Padahal minat menulis blog ni sangatlah tinggi..


.. Agaknya dah lupa diri sejak kezaliman dah menguasai diri.. Cehhh gituu..!! Sejak abad berabad ni *konon* .. Wa seolah seorang manusia yang takde perasaan.. Rasa cepat menyampah.. Cepat sakit hati dan tak ada lagi sikap belas kesian.. Yang ada cuma.. KAU SILA PERGI MATI..!! :)


Yaa.. Itu je yang akan wa ulang setiapkali ada manusia menjengkelkan muncul dalam hidup.. Bukan nak kurang ajar.. Tapi dah muak jaga perasaan orang lain.. (.. Asyik hati kau aku nak jaga,HATI aku bila lagi..??)


.. Biarlah apa yang orang campakkan pada wa walaupun sekeping pampers baby.. Wa dah tak peduli.. Apa lagi mahu patah balik dengan sikap yang sayang orang lebih2 tapi HARAM untuk dihargai.. Bukan wa menagih untuk orang terus mengambil tahu pasal wa.. (dah kalau semua benda amik tau,aku pun rimas..) At least memahami.. Enuff with that!


Sumpah sometimes macam... TENSION..!!
Kenapa?? Ape kesssssssss??.. Oh sebenarnya.. No case..! Just hilang respect dengan orang.. Itu je.. Yakni kini sikap wa.. SIMPLE.. I would give my respect to people I want.. Its principal.. Mudah.. Kau nak terasa.. Not my own business.. Nak bunuh diri..?? Oh silakan..

Wa?? Dah penat sangat2 jaga hati ramai pihak.. :)



.. Kadangkala kita lupa.. Kita terlalu concern dengan orang.. Akan membuatkan orang sakit hati.. Terlalu terasa dengan orang lain.. Akan buat orang lain rimas.. Kenapa selalu diri kita dibenci..?? Pandang cermin.. And asking urself..


end :)




January 20, 2012

Al-Fatihah : Izwan Pilus kembali ke rahmatullah..

7:53 PM 0
Al-Fatihah : Izwan Pilus kembali ke rahmatullah..
Benarlah.. Ajal maut tidak mengira muda atau tua.. Sakit atau tidak seseorang itu.. Hari ini kita dikejutkan dengan pemergian Izwan Pilus yang popular dengan lagu Kembali Senyum..


Arwah menghembuskan nafasnya yang terakhir pada jam lebih kurang 6:15 petang tadi.. Akibat kuman pada paru-paru.. Berita ini disahkan sendiri oleh adik arwah, Khairil Azam Pilus di dalam twitter-nya..



Semoga arwah Izwan Pilus ditempatkan bersama orang-orang yang soleh dan bahagia disisi Allah swt.. Sesungguhnya Allah swt berhak mendatangkan ajal mana2 saja hamba-Nya yang Dia kehendaki..

al-fatihah.. Rest In Peace.. :) [ 24 Nov 1979 - 20 Jan 2012 ] Takziah diucapkan kepada keluarga arwah.

Wajah terakhir arwah.. 
Sebelum menghembuskan nafas yang terakhir..


Antara lagu yang wa suka dari arwah.. 




January 14, 2012

Kata Jari : Suka sungguh kasi BENGANG :)

2:12 AM 0
Kata Jari : Suka sungguh kasi BENGANG :)
Assalamualaikum wbt.. Wa mahu quick update sebab rasa panas hati yang teramat sangat.. *sabar auni* .. Bukan apa.. Mood tetiba jadi tak sedap je sebab perkara2 separa bodoh berlaku dalam hari2 yang makin singkat ni..


.. Tadi adalah seorang hamba Allah yang wa dah anggap macam abang, IM wa dekat Facebook.. Dan hamba Allah yang sama jugak PM wa dekat Yahoo Messenger.. (OK kecoh ==")


Antara perbualan...........

Dia :: Adik........
Wa :: Ye saye..
Dia :: Tengah buat ape tu??
Wa :: Tak buat apa2.. Dengar radio je..
Dia :: OK.


.... Wa dah macam... Haih.. WTF?? Wa waste time untuk jawab soalan wa "tengah buat ape"?? Terasa diri sangat stupido tak sepasal-pasal..


Perlu ke kau tanya soalan begitu?? Dan kau balas dengan begitu.. Aku rasa patung disini :(



#NotaJariKaki#
.. Berbulu je rasa hati ni! Kdabye~

January 10, 2012

Ben Ashaari : Pesan dia, IBUKU~

4:30 AM 0
Ben Ashaari : Pesan dia, IBUKU~
Dah lama jugak tak join segmen AbangBen ni.. Quite busy plus tak berapa sihat sejak akhir2 treatment ni.. Segmen kali ni agak menarik.. Jadi wa pun join dengan niat berkongsi cerita.. Disebabkan tak berapa boleh tidur ni.. Baik wa menulis something..



Tarikh tutup :: 6pagi bersamaan 10hb January 2012


.. Mukadimah sebelum pointin asal.. Wa seorang yang cepat down.. Cepat sedih dan sangat rasa rendah diri.. Tapi mama sebagai penguat semangat wa..


Lepas wa putus cinta.. Berminggu jugak wa down.. Tapi mama selalu pesan.. Wa nih cantik.. Ada lagi lelaki baik yang mahukan wa.. Mama sentiasa suruh wa kuat semangat.. Mama cakap Allah swt sayangkan wa.. Mama cakap wa kuat.. Dia jugak suruh wa jadi seorang yang berguna.. Jadi manusia yang ber-karier.. Biar one day orang salute wa sebab evento wa sakit.. Wa masih boleh berjaya.. Mama jugak selalu pesan pada wa.. "Biar orang buat sesuatu dengan kita.. Kita jangan buat tak elok dengan orang.." Tapi ketabahan wa tidak akan dapat membatasi ketabahan mama.. Mama adalah sumber kekuatan wa..


Mungkin penulisan wa tidak banyak mengenai pesanan mama.. Tapi hakikat di dunia wa.. Mama sentiasa menguatkan semangat wa untuk tidak terus mengalah.. Dia tak suka kalau anak2nya mengalah.. Sepertimana mama berjuang untuk pembedahan derma buah pinggang pada wa dulu.. Dia mahukan anak2nya berjuang menjadi lebih matang dalam hidup..

She's the one.. No replaced :)

January 01, 2012

2012 :: Firework KLCC sangat rendah.. Mereka kecewa !

11:16 PM 1
2012 :: Firework KLCC sangat rendah.. Mereka kecewa !
Wahhhhh!! Tajuk kemain lagi.. Tak boleh blah sungguh.. Ini akibat eksaited New Year pepagi buta tadi.. Sebenarnya takde ape yang patut dihebahkan dalam Tahun Baru ni.. Cuma nombor saja bertukar.. Dan maksiat bermaharaja pada saat bunga api memercik..


Ada yang "cheer" sempena tahun baru ni.. Orang2 luar.. Nak bermaksiat itu diaorang punya pasal.. Bukan menyokong.. Tapi dah tahu2 tempat mereka mati nanti dimana.. Ya.. Wa bukanlah Tuhan untuk menghukum.. Tapi sekadar ingatan pada diri..


Semalam.. Pagi tadi.. Detik 12am bersamaan 1 Januari 2012.. Ditunggu2 boleh kata manusia seluruh dunia.. Termasuk jugak wa dengan family.. Sebenarnya bukan nak tengok ape sangat.. Just bunga api memercik indah di langit.. Ramai jugak berkumpul atas balkoni Kondominium Suria Jelatek tadi.. Siap bawak gelas.. Pakai secantik mungkin.. Ada yang berendam dalam swimming pool sambil menunggu detik jam 12..


Wa pun over acting jugak tunggu bunga api tu.. Well.. Keindahan malam lagi wa suka dari berdiri di terik siang.. Duduk tengah2 bangunan melihat langit dan satelit membuat wa rasa tenang sambil hati penuh berdebar2 tunggu bunga api..


Akhirnya ramai kecewa.. Bunga api yang diharapkan memercik disisi KLCC tu hanya rendah saja.. Dari bangunan lain je tinggi2.. KLCC punya rendah sungguh.. Tak menarik.. Tapi dengar la bunyi si warga iran.. pakistan dan indon.. Menjerit girang bila bunga api meletup2 pada jam 12.. Happy New Year and cheer..


Wa?? Hanya bergambar walaupun camera ada sedikit masalah.. (akibat tak tahu setting).. Maka parkinson la jadinya gambar2 tu..


Arissa Diana.. Ini waktu sebelum malam.. 
Sempat berendam dulu..


Wa dengan adik2 tak ketinggalan.. 
Jurukamera siang tu.. Mama.. 
Aktif sungguh sebab baru belajar ambik gambar guna dslr.. 
Comel je mama wa tu tau..!


Ini je lah rupa bunga apinye..


Gambar cha-cat ! Akibat setting yang entah ape2..


Dan sekian.. itu saje buat mase ni.. Wa sangat2 eksaited tengok pemandangan malam.. Rasa taknak balik rumah.. Inilah akibat bila jakun jarang masuk KL.. wkakaaka..


#NotaJariKaki#
Ayat wa sungguh skema ini hari..

.end.