Bising2 Si Tudung Saji~ - DARI JARI NOVELLA

November 27, 2012

Bising2 Si Tudung Saji~

Hurm.. Amboi kemain pulak tajuk akuuuu... Hehehe...

Tak ada apa sangat wa nak taip harini.. Cuma berangin suku-suku je dengan CPU cabuk nih.. Berbunyi dah macam cengkerik mintak penampau.. Rasa nak tukar baru tapi maklumlah wa memang tengah miskin.. (Now wa dah tak kerja,sebab orang jijik nak ambik wa jadi pekerja).. But insyaAllah as Mr.Suami promise.. Nanti dia nak upah orang ajar wa menjahit balik.. Rugi wa dah ada basic jahitan tapi terbengkalai macam tu je...

++++

.. Wa dah tak kisah dengan kerja kat office tu... Dulu pun bukan wa nak sangat pergi kerja.. Tapi mama yang nak wa kumpul duit poket sendiri.. Kira tak susahkan dia la nak kasik duit lagi..  Tapi wa ada terlanjur bikin salah.. Dah semua pakat mogok jijik dengan wa.. Ahh pedulik.. Wa tak mati dek keji derr... Lantak lu la nak benci wa ke jijik ke... Sikitpun tak memberi kudis kepada diri wa yang gojes ini.. Cewahhh...

++++

Teringat satu barisan ayat.. 10 kali kebaikan yang kita buat takkan membataskan 1 kejahatan yang kita lakukan... Maksud disini.. Umpama seorang penagih dadah yang ingin kembali ke pangkal.. Dia solat macam mana pun.. Dia mengaji macam mana pun.. Orang tetap pandang dia keji.. Lazimnya.. Tak semua keadaan macam tu.. Keadaan yang sama berlaku pada wa.. Tapi syukur.. Di-saat wa betul2 down dengan keadaan sekeliling yang kusut.. Wa ada Mr.Suami yang sangat2 menjadi tulang belakang untuk wa bangkit.. Kalau wa sorang.. Mahu jiwa memberontak lagi...

++++

Cuma sedih bila mulut2 longkang nih.. Perangai2 longkang nih.. Dari kalangan orang yang "beragama".. Yakni hamba Allah yang paling mulia.. Entahlah.. Wa tak larat nak benci orang... Tapi sekali buat baik orang layan wa macam najis babi.. 10 kali babi wa boleh kasi diorang.. Mama tak ajar wa untuk jadi KURANG AJAR... Tapi wa dah melebihi ajar oleh sebab orang2 yang tak tahu langsung nak hormat kehidupan orang lain.. Yakni.. Jadi HAKIM dunia.. boOooo...!!

.
Fake people always the "PLASTIC of RUBBISH" i really meant it. 

 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.