4/1/11 - Tunsha Ayunie Punya Belog

April 30, 2011

Tetiba wa rasa kan kan kan .....

9:10 PM 1
Tetiba wa rasa kan kan kan .....
Hooohoii!! Suspender tak?? okeh .. actually entry ni tak ade la segempak mana .. ape kes minah ni?? tak tak tak .. wa tido tadi .. duduk layan manje-manje dengan si adik bongsu tetibe wa terlelap .. sungguh magic!! Ketiduran yang membawa masa hampir 1 jam tu telah membawa wa ke alam mimpi yang sungguh best!!

Korang pernah tak tengok movie?? harus la pernah kan?? Movie fantasy suke?? wa mostly cerita from Walt Disney memang tersemat di hati .. tak kisah la cerita cartoon or film .. memang minat gile ah!! disebabkan wa neh memang suke berangan, layaknye la layan cerita fantasi sebegitu ..

Ape korang rasa bila tengok sesuatu cerita fantasy tu .. bila dengar background song/sound dia??


OK!! Wa amik contoh .. perkara ni dah lama .. dan masih berlarutan till now .. since Narnia yang first sekali, wa berangan .. "bestnye kalau ada dunia macam Narnia .. kalau aku lonely .. bley aku pegi tempat lain plak......" ...... memula layan cerita Narnia wa dah jadi budak kecik yang ber-angan2 setinggi gunung .. eceh!! .. hey!! best what?? kau bukak almari .. sekalik kau masuk dunia lain .. so sweet pe ..

Paling best lepas tengok cerita Narnia tu .. wa balik rumah bukak almari dengan harapan wa boleh masuk dunia lain .. sungguh hebak ah fantasy beta!!

Iklan kejap
Actually harapan ingin jumpe faun yang kacak tu .. wagaga!

Kalau Harry Potter??.. Pernah wa duduk atas batang penyapu dengan harapan penyapu tu boleh terbang .. huh!! Hebakkkkk gile!! satu rahsia besar yang telah dirahsiakan daripada mata mak apak wa .. kalau tak comfirm masuk spital gile ..

Jangan one day wa terjun perigi sudah .. macam cerita MAGIKA .. ok cut!! semakin mengarut~

Sifat gile fantasy ni memanglah dari kecik-kecik dolu .. ingat cerita Sabrina the Teenage Witch?? Rasenye start zaman cerita tu lah wa amik vacumm and berdiri kat penyedut tu dengan harapan "I CAN FLY!!" ..

Sabrina the Teenage Witch
Alangkah bagus penyapu huduh kat rumah ni jadik sakti!
ececeh!!

Heharap la perangai wa ni tak terjebak sampai tua .. masak woo .. tapi terasa diri ini sungguh comel gitu bile cenggitu .. at least takde la susahkan sesiape ^^ haha .. ok bye~


Bisik jiwa - Agaknye incik kekasih reject wa ke lepas tau prangai wa yang satu ni :(

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

April 29, 2011

Tidak mampu untuk jadi Ainul Mardhiah :)

2:19 AM 1
Tidak mampu untuk jadi Ainul Mardhiah :)
Wa terjaga dari tido .. tak tahu lately kenapa asyik nak terjaga .. bila dah bangun dari tido memang tak mampu la nak buat ape-ape .. dah janji dengan incik kekasih taknak ber-YM tak tentu hala .. so wa layan youtube je .. Dengar lagu Ainul Mardhiah by UNIC .. sebenarnya wa hanya tahu Ainul Mardhiah seorang bidadari syurga tanpa mengetahui cerita disebalik nama-nya .. and wa surfing, alhamdulillah .. jumpa jugak kisah-nye ..
Kredit atok gOOgle jugak ^^
(saje letak pic menandakan wa baru dengar lagu dorang)

Kisah Ainul Mardhiah

Ainul Mardhiah merupakan seorang bidadari yang paling cantik dikalangan bidadari-bidadari yang lain (bermaksud mata yang di redhai). Suatu pagi (dalam bulan puasa) ketika nabi memberi targhib (berita-berita semangat di kalangan sahabat untuk berjihad pada agama Allah) katanya siapa-siapa yang keluar di jalan Allah tiba-tiba ia shahid, maka dia akan dianugerahkan seorang bidadari yang paling cantik dikalangan bidadari2 syurga. Mendengar berita itu seorang sahabat yang usianya sangat muda teringin sangat nak tahu bagaimana cantiknya bidadari tersebut ... tetapi dia malu nak bertanyakan kepada nabi kerana malu pada sahabat-sahabat yang lain. Namun dia tetap beri nama sebagai salah sorang yang akan keluar/pergi. 

Sebelum Zohor sunnah nabi akan tidur sebentar (dipanggil khailulah) maka sahabat yang muda tadi juga turut bersama jemaah tadi... tidur bersama-sama ...

Dalam tidur tersebut dia bermimpi berada di satu tempat yang sungguh indah, dia bertemu dengan seorang yang berpakaian yang bersih lagi cantik dan muka yang berseri2 lalu ditanyanya dimanakah dia ... lalu lelaki itu menjawab inilah syurga. Lalu dia menyatakan hasrat untuk berjumpa dengan 'Ainul Mardhiah'... lalu ditunjuknya di suatu arah maka berjalan dia... disuatu pepohon beliau mendapati ada seorang wanita yang tak pernah dia lihat kecantikan begitu... tak pernah dilihat didunia ini... lalu diberi salam dan dia bertanya "andakah Ainul Mardhiah?" ... wanita itu menjawab "ehh tidakk ... saya khadamnya Ainul Mardhiah ada di dalam singgahsana sana"...

Lalu dia berjalan dan memasuki satu mahligai yang cukup indah dan mendapati ada seorang lagi wanita yang kecantikannya berganda-ganda dari yang pertama tadi sedang mengelap permata-mata perhiasan di dalam mahligai ... lalu diberi salam dan di tanya lagi adakah dia ainul mardiah lalu wanita itu menjawab ... "eh tidakkk saya hanya khadamnya di dalam mahligai ini" ... Ainul Mardiah ada di atas mahligai sana .... lalu dinaikinya anak-anak tangga mahligai permata itu kecantikkannya sungguh mengkagumkan ... lalu dia sampai ke satu mahligai dan mendapati seorang wanita yang berganda-ganda cantik dari yang pertama dan berganda-ganda catiknya dari yang kedua ... dan tak pernah dia lihat di dunia ... lalu wanita itu berkata .. akulah Ainul Mardhiah, aku diciptakan untk kamu dan kamu diciptakan untk aku ... bila lelaki itu mendekatinya wanita itu menjawab... "nanti, kamu belum syahid lagi" ... tersentak pemuda itu pun terjaga dari tidurnya lalu dia menceritakan segala-galanya kepada satu sahabat lain, namun begitu dia memesan agar jangan menceritakan cerita ini kepada Nabi SAW... tapi sekiranya dia shahid barulah ceritakan kepada Nabi.

Petang itu pemuda itu bersama-sama dengan jemaah yang terdapat Nabi di dalamnya telah keluar berperang lalu ditakdirkan pemuda tadi telah shahid. Petang tersebut ketika semua jemaah telah pulang ke masjid, di waktu hendak berbuka puasa maka mereka telah menunggu makanan untuk berbuka (tunggu makanan adalah satu sunnah nabi). Maka kawan sahabat yang shahid tadi telah bangun dan merapati nabi SAW dan menceritakan perihal sahabat nabi yang shahid tadi ... dalam menceritakan itu nabi menjawab benar... benar...benar... dalam sepanjang cerita tersebut. Akhirnya Nabi SAW berkata memang benar cerita sahabat kamu tadi dan sekarang ini dia sedang menunggu untuk berbuka puasa di syurga ....

Wallahualam :)

Kenyataan diri kaki taipo - Lately tersangatlah suka dengar lagu nasyid .. jatuh airmata ni .. sesungguhnya wa hanya insan hina dimuka bumi ini .. ok bye :(

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

April 28, 2011

Santai Ben Ashaari - Kenapa Aku Seorang Blogger?

4:21 PM 10
Santai Ben Ashaari - Kenapa Aku Seorang Blogger?
Segmen segmen segmen BamBen!! Dah lama kan wa tak join any segmen akibat ada sedikit masalah perasaan gundah ikan gelama gelana .. BamBen nak tahu kenape blogger-blogger ni nak jadi seorang blogger ..

Hasil penculikan atas kebenaran BamBen

Kenapa wa seorang blogger?
Actually .. asal wa blogging atas sebab ingin mencuba .. Pernah arwah sahabat wa kata .. "auni,kalau lu bosan,lu tulis la blog" ... ada pulak sahabat lain yang kata .. "kalau lu stress and lonely .. lu luahkan semua dalam blog .." .. so dengan suggestion dari sahabat sekeliling .. wa pun pegang la sejenis title,BLOGGER ..

Niat ingin mencurah segala macam rasa .. tanpa sedar wa ada silent readers tersendiri .. termasuk incik kesayanganku - iaitu .. incik kekasih ^^ dah berlambak link blog wa buat tapi tak ada satu pun yang kekal .. yang terbaru ni insyaAllah wa akan simpan sampai mati .. Blog kali ini wa akan senantiasa berkongsi suka duka wa bersama si kekasih dan kehidupan wa sebagai pesakit dan pencinta si incik kekasih ..

Wa jadi seorang blogger bukanlah untuk jadi terkenal .. wa jadi seorang blogger sebab wa minat penulisan dari hati naluri sendiri .. dan wa suka orang baca apa wa taip .. bukan untuk menunjuk-nunjuk tapi wa hanya ingin berkongsi segala perjalanan hidup wa yang penuh dugaan ini ..

Last .. Thanks to all yang sentiasa membaca segala entry wa .. Terima kasih kepada mama dan incik kekasih yang sentiasa menyokong wa dalam hobi untuk mem-blogging ni ..

Quick Update #5

4:07 AM 2
Quick Update #5
Ececey!! Mood meroyan datang kembali .. hampir pukul 4 ni .. wa dengan megah rasa tak boleh tido .. memacam dah wa buat termasuk curang dengan Ben Barnes .. ok tu tipu .. sudah ku tatapi potret muka incik kekasih di dalam henpon masih jugak mata tamau lelap .. ape kes?ape kes?

Sesambil layan suria.fm online ni .. mula la jari giat lagi gigih nak menaip walaupun wa tatau apa point wa nak taip sekarang ..

Hasil belas kasihan atok gOOgLe! 
no edit sebab mata half way~

Quote from Marilyn Monroe  I believe that everything happens for a reason. People change so that you can learn to let go, things go wrong so that you appreciate them when they're right, you believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself, and sometimes good things fall apart so better things can fall together .

April 26, 2011

RESEPI TEMPOYAK GORENG MUDAH

4:25 PM 0
RESEPI TEMPOYAK GORENG MUDAH
RESEPI TEMPOYAK GORENG MUDAH - Assalamualaikum wbt. Kamek sudak benong tempoyak goreng!! Betul ke aku cakap Sarawak ni? Hihi.. Aku kan suka kalau cuba masakan-masakan negeri orang lain ni, so aku cuba la buat tempoyak goreng. Alhamdulillah sedap.


RESEPI TEMPOYAK GORENG MUDAH 
Bahan-bahan :
2 - 3 sudu besar tempoyak
(Bahan tumbuk) 
1/2 labu bawang merah
12 biji cili padi - boleh lebihkan
Ikan bilis digoreng
(Bahan perasa)
Sedikit garam dan gula

Cara-cara :
Panaskan lebih kurang 2 sudu besar minyak, kemudian tumiskan bahan-bahan tumbuk. Kemudian, masukkan tempoyak dan gaul dengan bahan-bahan tumis tadi. Perasakan dengan garam dan gula. Siap.

Mudah kan? Selamat mencuba!

April 25, 2011

Line BUNGEK!!

11:01 PM 0
Line BUNGEK!!
Huh!!

Baru dapat beloging back .. ni pun singgah kejap nak hapdet sambil kentut 360' .. haa~ tak ada kena mengena .. actually since wa pepandai format PC sendiri .. hard-disk telah mengalami sedikit masalah yang amat berat .. nasib baik abah pakar komputer .. wahaha! lega rasenye .. agaga ..

April 21, 2011

10 tanda SIDIA jodoh kita ..

4:57 PM 0
10 tanda SIDIA jodoh kita ..
Ok guys .. terserah u all nak baca or nak percaya atau anything else la kan .. wa menaip je ni .. Wa excited melihat tanda-tanda ni .. nak percaya 80% kot .. huh! tinggi gile ar kepercayaan wa .. well .. jodoh di tangan Tuhan yang maha Pencipta .. tapi mungkin benda ni boleh menaikkan tahap confident korang .. atau .. mungkin tak .. tepuk dada .. tanya nak makan ape .. bwerkks!

... Bila bersama @ berjumpa .. masing-masing akan rasa kemanisan disitu .. semarah mana pun hati .. tetap akan rasa mekar bila bersama .. Masing-masing merasakan saling memerlukan antara satu sama lain .. mungkin jugak gerak hati berkata .. "Dialah yang akan menerangi hidup aku!" .. Antara 10 tanda sidia jodoh kita .. (insyaAllah)


♀♂ Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik.

Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

♀♂ Senang atau selesa bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.

Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

♀♂ Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan.

Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini.

Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

♀♂ Sentiasa jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita.

Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan.

Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

♀♂ Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung.

Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka.

Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

♀♂ Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar.

Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama.

Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan.

Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

♀♂ Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar.

Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita.

Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, ‘lidah sendiri lagikan tergigit, inikan pula suami isteri’. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih.

Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

♀♂ Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut.Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita.Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita.

Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya. Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

♀♂ Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya.Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu.

Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang Maha Berkuasa.

♀♂ Mimpi
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang Maha Esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi.Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya.

April 18, 2011

Andai kau tahu ..

10:08 PM 0
Andai kau tahu ..
Mood - huru hara plus kepitaman plus sakit hati .. plus blah blah blah ..

Cerita terjadi taktala seorang sahabat wa yang sangat menyanjung kekasih beliau sehingga tidak sedar kekasih beliau sedikit2x telah mengguris hatinya .. Beliau tersangatlah sayang dan cinta kekasih beliau bagai nak rak .. niat nak curang pun tak mampu sebab TERLALU sayangkan si kekasih .. Perkenalan si sahabat dengan si kekasih amatlah romantik sangat-sangat sampai sahabat yang fobia dengan lelaki tu jatuh hati kepada si kekasih .. Kasih sayang si kekasih curahkan membuatkan sahabat menutup hati untuk kaum adam yang lain .. Dan bersumpah tak akan ada lelaki yang mampu bertakhta di hati dia kecuali si kekasih yang penyayang dan memahami ..

Setelah sekian waktu .. si kekasih acapkali berubah .. tidak seperti dulu .. tidak cuba memahami jiwanya .. apa si sahabat buat .. ade je salahnya .. sehingga sahabat makan hati berulam hempedu cicah sambal jering .. Acapkali si sahabat mengadu pada yang DIATAS tetapi jiwanya tetap dibelenggu perasaan sedih dan murung serta rindukan kasih-sayang yang tak terhingga dari si lelaki bergelar kekasih .. Rindukan disaat airmatanya jatuh lalu dikesat si kekasih .. rindukan saat si kekasih risau akan dirinya .. saat si kekasih tak mampu melihat dirinya kelaparan .. saat si kekasih risau jika mengguris perasaannya .. rindu morning kiss dari si kekasih yang singgah di handphonenya ..

Si kekasih kini sentiasa dingin terhadap dirinya .. Namun sahabat tetap terima kerana KASIH dan SAYANG terhadap si lelaki bergelar kekasih .. sahabat sentiasa berdoa agar Allah kembalikan kekasih yang dulunya sentiasa membuat harinya bahagia ..

Wa??.. Hanya bermonolog membaca kisah sahabat .. tak tahu jika wa ada di tempat dia .. CINTA itu bahagia .. tapi amat MENYAKITKAN .. wa hanya mampu nasihat .. hati yang merasa acapkali tidak mampu membendung .. airmata membasahi pipi apabila wa meletakkan diri di tempat sahabat .. Ya Allah .. bahagiakan aku dan si sahabat .. amin :) (airmata terus jatuh dan jatuh)..

Bisik hati - Andai saja kau mengerti apa yang aku rasa ..

Muhasabah Diri ketika Disakiti :)

2:34 PM 0
Muhasabah Diri ketika Disakiti :)
Salam .. entry ni bukanlah pasal cinta .. tapi disebabkan wa since last night agak lil-bit down and depressed .. Mood tidak tentu arah tu terjadi disebabkan ..

Rindu saat pertama bersama si kekasih
Disaat mengenali sidia yang sangat lemah lembut .. selalu buat wa ketawa .. merasa dihargai .. bla bla bla .. selalu ada bila wa perlukan dia .. sentiasa beralah .. selalu cuba membuang rasa paranoid wa .. sentiasa tak mahu buat wa menangis .. bla bla bla .. Rindu sangat-sangat .. Ok fine .. tak selalu wa kuat disitu :) .. acapkali wa terluka .. memujuk diri senyum sendiri ..

Gatal muka & kasar
Tersangat-sangat lah gatal muka wa akibat terlalu kering .. macam biasa, tak ada alasan untuk minum air banyak-banyak sebab wa memang tak boleh minum air banyak-banyak disebabkan ketidak-fungsi untuk meng-urinate .. huh! mungkin kegatalan terjadi gara-gara mencuba scrub clean&clear .. terus panas-panas muka ..

Badan yang lemah
Sangat lah rasa tak boleh blah .. kepala tingtong .. kaki nak berjalan tapi tak terbendung .. sakit weh sakit!!! takpe .. alhamdulillah :)

Hati berteka-teki
Entah! Noted! wa tak tahu apa yang wa terlalu fikir sangat .. airmata ni kalau tadah dalam baldi .. dah berbaldi-baldi pun .. mencik bila jadi begini ..

Manusia seringkali terluka .. antara sedar ataupun tidak sedar .. antara menunjuk atau menyimpan .. terpulang kepada diri masing-masing .. Jujur wa bukanlah gagah selalu .. Sometimes wa jatuh dek kerana melayan hati yang kadang-kadang sunyi dan buntu ..

Redha
Ye! Wa redha dengan apa yang menimpa wa .. Allah lagi tahu apa yang wa tidak tahu .. serious tak dapat bendung diri ni .. (lap air mata+air hingus) ..

Senyum lagi
Walaupun benda itu menyakitkan wa .. harus wa balas perbuatan menyakitkan tu dengan senyum .. apa lagi wa mampu buat?..

La-Tahzan (Jangan bersedih)
Kerana Allah sentiasa ada .. mengadulah pad DIA kerana DIA maha mendengar keluhan hamba ..

Keluh hati - Maaf entry hari ni merapu meraban :( total depressed ..

April 17, 2011

Selamat tinggal taxi HUDUH .. Hi taxi BARU~

5:03 PM 0
Selamat tinggal taxi HUDUH .. Hi taxi BARU~
Ni la kalau manusia yang tak tahu nak bersyukur (tutup muka dengan kain pelekat) .. Dengan teksi buruk tu la abah kau cari rezeki auni .. choiii!! Ok tertendang .. bertendang .. actually wa marah sedih sangat ni bila abah bawak teksi huduh tu .. tapi duit semua buat backup repair teksi .. tak berbaloi langsung!

 .. Hari ape ntah .. dengan gegehnye penarik beca kereta telah menarik teksi abah yang huduh tu .. abah mula-mula nak frustrated camtu tapi mama cakap kat abah .. "rilex suda" .. maka abah tersenyum simpul selepas itu .. ngeh ngeh ngeh ..

.. Dua hingga tiga hari abah moody sebab tercari-cari mana nak korek duit .. akhirnya dapat jugak abah sewa teksi baru .. yang tak rosak .. yang auto .. yang tak melenguhkan kaki abah .. Nampaknye abah dah semangat balik dalam mencari nafkah .. and abah dah start berpakaian smart balik walaupun hanya jadik driver teksi ..

MALU??.. tak malu langsung walaupun abah now hanya pemandu teksi .. Rezeki yang abah cari adalah halal .. mungkin tersurat untuk abah membawak teksi selepas hidup senang dulu dengan title pegawai bank ..

huh! Hope abah teruskan perjuangan beliau dalam mencari rezeki .. go go abah!!

Segmen IrwanMiswan - Bandar vs Kampung

7:17 AM 4
Segmen IrwanMiswan - Bandar vs Kampung
Sebelum sambung tido .. nak bagi support sikit kat PAKCIK orang ni .. lalala~


Wa budak bandar?? Huh! Now duduk hulu dari bandar ok!

Memang dari kecik duduk kat bandar?..
- Dulu wa duduk bandar .. Now tak tahu nak label duduk bandar ke kampung ke .. dah rasa duduk perkampungan kel*ng ada .. perkampungan imigresen pun ade .. huh tak best!

Ape yang best nye duduk kat bandar?..
- Sebab best la .. rasa diri seperti orang kaye .. ok bye ..

Ape yang tak best nye duduk kat kampung?..
- Wa sayangkan kampung mama wa kat Perak .. tak ada yang tak best duduk kampung .. tak pernah rasa tak best pun .. melainkan .. KALAU toilet buat hal .. ok time tu nak balik KL ..

Andai diberi peluang,mahu duduk di bandar sahaja atau nak duduk di kampung?kenapa?
- KAMPUNG!!! sebab?? Nenek sedara wa masak sedap-sedap .. guna rempah giling ok! Then kat kampung adalah tempat yang sangat tenang .. Berlainan dengan kesibukan metropolitan di bandar ..

ok siap .. sambung tido .. bye!

Bisik kaki - Metropolitan tu ape ye?? ok sekian terima kasih ..

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

Muka guwe!!!

7:03 AM 0
Muka guwe!!!
Morning peeps .. Selamat hari Ahad .. Huh!! Kejutan sungguh bila jari mahu menaip di subuh sepi ni .. eh .. tak berapa nak subuh sangat .. Tak tak tak ..

Bangun dari Subuh tadi buat wa rasa nak menangis aje .. sebab?? Muka wa jadi gegatal .. semacam je gatalnye =.=" .. Actually dari malam tadi tergaru-garu ala-ala monyet tak cuci muka setahun 5 bulan .. tapi before tido last nite wa sapu je Vaseline dengan harapan bangun pagi akan ok .. Tapi .. HAMPA! Wa semakin tergaru dan garu dan garu .. Adoi .. terseksa betul muka gegatal ni .. Janganlah nanti tumbuh anasir yang tak dijemput .. Tak sanggup nyah :( eh .. tak sanggup wa .. hishh!

Pernah tak korang jadi gegatal muka macam ni??Ape je korang buat?? waaaa PARAH sudah bila muka dah start gegedik menggatal ni .. hukhuk :( .. emm sekian hapdet dari wa yang gojes(KONON!) ... rasa nak sambung tido je pulak .. huh! Bye-bye!

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

April 16, 2011

Haizzzzz!!!

7:57 PM 0
Haizzzzz!!!
Sesungguhnya hari ni baru je hari Sabtu .. kesesakan nafas wa kembali tak normal .. citt poodah!! dengki betul!! maka bernafasla wa menggunakan mulut sahaja .. hukhuk.. jangan la sesak nafas sampai warded lagi .. mencik taw! :(

Maka entry untuk kali ni sepoi-sepoi bahasa sampai membuat readers naik menyampah untuk singgah ke sini .. duhai Auni,wake-up dear!!

Mood harini - blogwalking dan blogwalking sambil kekomen apa yang patut ..

Bebel hati - Kenapa lately otak tersimpul rapi ye .. tak suke betul la macam ni :(

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

April 15, 2011

RESEPI : Umai Udang Versi Gojesss

5:07 PM 2
RESEPI : Umai Udang Versi Gojesss
Aku teringin sangat nak makan umai ni. Takkan nak pergi sampai Sarawak so aku buat jela sendiri. Bangga pulak sebab menjadi dan sedap. Ada orang suka makan dengan nasi tapi aku suka meratah macam jajan aje.



RESEPI UMAI UDANG
Bahan-bahan :
Udang - ikut suka hati dan potong kecik2.
Jus limau kasturi

(bahan tumbuk)
1 biji cili merah
3 ulas bawang kecil
2 ulas bawang putih
1 inci halia

(bahan dihiris halus)
cili padi
bawang merah
serai

(bahan perasa)
Sedikit cuka
gula
garam

Cara dan cara dan cara ..
Perap udang dengan jus limau, ketepikan dalam 15 minit. Kemudian masukkan bahan tumbuk, bahan hiris dan perasa. Simpan dalam peti ais dalam masa 1 jam. Dah boleh makan.

Oh ya, cuka tu kalau tak mau letak pun takpe. Aku masa buat ni rasa macam nak makan masam-masam tu sebab aku tambah cuka sikit. lulzzzz

So, selamat mencuba!

April 14, 2011

Mahu join bloglist pilihan Askrie Hishamuddin

10:46 AM 1
Mahu join bloglist pilihan Askrie Hishamuddin
Tenkiu!Tenkiu!Tenkiu! Pakcik Kampung sebab menge-tag diriku yang berharga .. ehem-ehem .. jari tiba-tiba macam sotong kerawit .. sebab dengan lembut tanpa kelu-nye ingin menaip untuk juin bloglist sibudak sama umur .. Askrie Hishamuddin ..


~ Kenapa wa harus masuk bloglist lu?.. Sebab wa ni dah la gojes .. comel pulak tu .. mata pun bulat .. tinggi 136cm je .. berat baru 34kg .. Umur baru 21 .. tahun depan pun 21 jugak .. err ape lagi .. sebab wa tak pernah masuk bloglist sesape .. =.=" .. baru nak terai-terai(try) .. boleh la .. boleh la .. kan kan askrie yang kacak bergaya cangkung kat rumput (dia suruh puji dia) .. haa dah puji dah .. so ape lagi?? tak faham-faham? kite bakor je!!

ok dah siap .. sekian terima kasih ..

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

April 13, 2011

Ben Ashaari - Bicara Kasih Ayah

11:30 PM 3
Ben Ashaari - Bicara Kasih Ayah
Since wa blogwalking .. tercari-cari segmen yang boleh join .. Alhamdulillah BamBen still buat segmen pasal ayah .. segmen pasal ibu tak sempat join dulu :( So wa amik peluang join segmen pasal ayah pulak .. hukhuk ..


.... Mengimbau kembali zaman dengan ayah (abah) .. wa jadi senyum dan malu sorang-sorang .. Sebagai anak sulung .. wa adalah seorang anak yang agak manja .. Sangat-sangat manja .. Apa kemahuan wa .. semua tan sri abah ikutkan .. Mintak la ape je .. susah la kalau TAK DAPAT .. so far memang banyak yang dapat la .. tan sri abah susah nak pukul wa (tapi selalu jugak kena libas dengan tali pinggang beliau) .. banyak gambar-gambar wa pun .. duduk atas peha tan sri abah .. huuuu .. manje betoi!

.... Masuk tahun 1994 .. bila wa start sakit .. duduk kat HKL sebagai rumah kedua .. tan sri abah jugak yang tolong cuci berak wa .. disebabkan wa tak boleh kemana-mana sebab terikat dengan tiub .. so mama & tan sri abah belikan 'jamban segera' yang boleh bawak kemana-mana .. dah wa berak .. harusla kena mengadap 'najis' wa tu .. yang tukang cuci tu?.. selain mama .. tan sri abah pun tukang cuci sama .. huh! sanggup nye tan sri abah walaupun dia seorang yg panas baran (dulu) .. kalau wa .. belum tentu lagi :( .. tan sri abah jugak acapkali men-dukung wa .. jarang wa naik wheelchair .. mesti ada dalam pelukan abah .. begitu jugak mama .. tengah mengandung tapi masih sanggup dukung wa yang masa tu berumur 8 @ 9 tahun .. dah gedek tu .. tapi masih didukung ..

.... Bila dah besar ni .. kadang-kadang-kadang dipersalahkan tan sri abah pulak sebab tak usaha cari duit sendiri .. sadis betul ungkapan beliau .. hukhuk :( .. Tapi wa tak kisah .. itu semangat abah bagi untuk wa :) .. since tan sri abah bawak taxi .. wa asyik moody dengan beliau sebab beliau acapkali mengeluh tak ada duit .. alhamdulillah sekarang tak ada dah .. segala rezeki evento RM20 tan sri abah tetap bersyukur ..

.... Walaupun rezeki dari hasil bawak taxi tan sri abah tu tak pernah memberangsangkan .. beliau tetap hulurkan duit poket untuk wa dan adik-adik .. Bila dah besar ni kan kan .. wa suka sangat buli tan sri abah .. suka usik dia .. sebab dia tak panas baran dah .. hakhak ..


.... Didiklah anak dengan kasih sayang yang sewajarnye!! Bukan dengan terlalu manjakan anak dan terlalu mengikut kehendak anak .. hidup dengan disiplin adalah yang terbaik .. menegur kesalahan anak-anak dengan berhemah .. hee .. ^^

Bersyukur betul wa dapat parent macam abah dan mama .. Walaupun hidup serba sederhana .. tapi wa bahagia dapat mama abah yang sangat-sangat-sangat penyayang :)

Tak tahu cukup tak 100 patah perkataan .. lupe nak kire la BamBen!

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

Quick Update #4

7:28 PM 0
Quick Update #4
First sekali .. sorang lagi patient kat tempat dialisis meninggal - India . Terkejut jugak .. sebab dia meninggal .. sama sebab kenapa wa warded dulu - sesak nafas sebab air dah masuk dalam paru-paru ..

Wa saja update ni .. sebab still no idea .. sedih pulak bila follower bertambah .. tapi wa still otak kelu =.="

Lately Uncle Chong dah tak beli nasi lemak bungkus yang sedap tu .. huh .. wa bukan harap pun Uncle Chong bawak breakfast untuk wa hari-hari .. tapi nasi lemak tu memang sedap .. licin woo kalau wa makan .. tapi since dia tak bawakkan wa breakfast,dia mintak cleaner tolong belikan wa makanan .. sebab dia takut kalau wa mati akibat pengsan masa treatment ..

dan setiapkali treatment jugak (since minggu lepas) .. wa mengadap nasi goreng masin gilak! :( puas wa telan nak kasi habis (sebab orang belanje) .. tapi tak boleh .. maka setiapkali Uncle Chong nampak wa tak habis makan,dia buat muka kecewa .. aduhai .. salah wa ke? hukhuk ..

rasa bersalah sungguh la :(

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

April 12, 2011

Kenapa harus MENANGIS?

11:30 AM 4
Kenapa harus MENANGIS?
Semua orang pernah menangis .. Kan kan kan? .. Wa bikin entry ni as reminder untuk diri sendiri supaya tak cepat menitiskan air mata ..
Ada 10 jenis tangisan (kata Ibnu Qayyim) iaitu ..

Menangis kerana kasih sayang & kelembutan hati ..
Menangis kerana rasa takut ..
Menangis kerana cinta ..
Menangis kerana gembira ..
Menangis kerana menghadapi penderitaan ..
Menangis kerana terlalu sedih ..
Menangis kerana terasa hina dan lemah ..
Menangis kerana mengikut-ikut orang menangis ..
Menangis untuk mendapat belas kasihan orang ..
Menangis orang munafik - pura-pura menangis ..

.. Allah swt telah mengurniakan suatu perasaan yang halus (menangis) kepada hamba-hambaNya .. Pada lelaki ataupun perempuan .. so tak ada istilah .. "eh kau lelaki .. buruk sey kalau kau nangis" .. takde takde .. semua orang boleh menangis .. untuk kasi release sket kepala hotak + tekanan dalam hati ..

Firman Allah,
.. Dan bahawa sesungguhnya, Dia lah yang menyebabkan (seseorang itu bergembira) tertawa .. dan menyebabkan (seseorang itu berdukacita) menangis ..
(An Najm : 53:43)

Rasulullah saw bersabda,
.. Tidaklah mata seseorang menitiskan air mata kecuali Allah akan mengharamkan tubuhnya dari api neraka .. Dan apabila air matanya mengalir ke pipi maka wajahnya tidak akan terkotori oleh debu kehinaan,apabila seorang daripada suatu kaum menangis,maka kaum itu akan di rahmati .. Tidaklah ada sesuatupun yang tak mempunyai kadar dan balasan kecuali air mata .. Sesungguhnya air mata dapat memadamkan lautan api neraka ..

Keluh hati - Sentiasa menangis kerana meratapi sesuatu yang tidak perlu .. haizz ..

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

April 11, 2011

Oh sugar glider ..

9:13 PM 1
Oh sugar glider ..
Taraaaaaaa!! Lama tak update .. tak blogwalking .. tak itu .. tak ini .. hari ni wa ambil masa untuk relax je .. tak layan keyboard sangat .. badan letih-letih la derr .. mata nak pejam je .. pemalas betul!!

Today wa makan banyak .. lauk beli .. nah! mama MC harini .. so dia tapau untuk wa masak lemak rebung dengan daging salai .. wa jarang makan bertambah lately .. tapi tadi .. asyik nak makan je .. debab perutku seketika .. ahaks!


haa~ wa baru je buat research sikit-sikit pasal Sugar Glider .. lu orang tahu ke apa tu sugar glider?.. ok wa pura-pura berlagak .. wa baru je dapat tahu pasal sugar glider ni .. actually since last night wa cuba google and cari mana nak dapat menatang ni .. harga not-bad la .. untuk wa yang tak kerja ni .. err .. simpan hasrat seketika nak bela ini sugar glider (SG) ..

SG ni sejenis haiwan yang sama macam kangaroo .. yang betina ada poket untuk isi anak .. aduhai .. comel je .. nak bela tak susah mana .. bagi makan minum je .. sangkar kena sebesar sangkar kucing .. kalau boleh 3 kaki besar sangkar dia tu ..

makanan SG pulak lebih kurang macam manusia punya makanan .. perlukan protein .. suka makanan manis seperti buah-buahan .. senang nak bagi makan dia .. just kena pelbagaikan ..

Sifat SG adalah sangat manja dan peramah .. nak bela dia .. perlu memberi kasih sayang sepenuhnya .. ala .. macam jaga baby la kan .. juga haiwan yang berjaga malam dan siang dia tido .. dan seekor haiwan yang suka membuat bising .. dia tidak suka dibiarkan sendirian .. bunyi SG seakan-akan anjing menyalak :)

huh! sebenarnya excited sangat nak membela SG ni .. lagi-lagi lepas tengok video dia bermain .. meh KELIK SINI ..

Desak hati - ade sesape nak hadiahkan wa sugar glider? oh .. terima kasih ..

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

Jika Aku Pelakon Popular ..

2:57 PM 2
Jika Aku Pelakon Popular ..
Ahaks!! Selalu segmen BamBen .. Hari ni nak gedik-gedikkan jari join segmen MakDara .. yang vouge gitu .. ok amik hati je .. lalala~ by the way .. dah beli keyboard baru!! yarebba~yarebba~

* Nak berlakon teater, drama atau filem
.. err .. teater boleh?.. kalau Budak Kampung segan dengan penonton depan mata .. wa segan duduk depan camera .. so teater adalah yang terbaik .. hakhak .

* Watak yang diidamkan
.. gadis gila ke .. cacat ke .. pembunuh .. perogol .. erkk .. ok perogol tu tipu .. sekian terima kasih ..

* Nak berlakon disamping Pelakon popular mana
.. Shaheizy Sam + Zulhuzaimy .. kalau boleh .. masalahnye berangan la kaw! agaga ..

* Nama glamour anda
.. Siti Wan Kenit .. sebab wa memang kenit .. nak buat macam mana .. tapi kalau nak nama cantik sikit .. Dayang Carlyssa .. sebab ape? sebab wa pun tak tau ..

Ok dah habis ..mbaca ..

April 09, 2011

Jari kelu dan bercuti ..

3:41 PM 4
Jari kelu dan bercuti ..
Salam ..

For moment kan .. wa tak rasa nak blogging .. tak tahu sampai bila .. alternatif nak beli keyboard baru .. Yang mendoakan kesihatan wa .. alhamdulillah wa dah pulih .. Just wa punye shift key je still problemma .. anyways yang selalu stalker entry-entry wa .. Thanks sangat-sangat .. Maaf tak boleh nak blogwalking balik akibat terlalu down keyboard stuck .. Rasa sedih bila blogwalking .. then susah nak tinggalkan comment :( .. Maaf kepada yang baru follow tapi merasa blog wa sangat hampeh lately .. (tahu..banyak mengarut dari bagi ilmu sampai blogger lain bosan) .. so .. InsyaAllah wa akan menaik-pulihkan blog + entry yang kusam ni ..

Keluh hati .. ni pun meminjam lappy mama je :(

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca .. :(

April 07, 2011

Ben Ashaari Buat Gila Lagi .

3:28 PM 3
Ben Ashaari Buat Gila Lagi .

Okesh .. segmen dan segmen dan segmen Ben Ashaari macam biasa .. lalala .. nak buat macam mana .. wa selalu focus BamBen punya segmen je .. agaga ..

Ok .. kali ni BamBen mintak tolong jelaskan kenapa nak join segmen beliau .. adoi .. wa kalau bab-bab jelaskan ni .. akal terus kelu .. hukhuk .. dipersilakan baca apa yang wa mengarut ye .. terima kasih ..

Perenggan 1 -
.. suka hati wa ok!! ok teserlah keKURANG-AJAR disitu .. huh!! ok .. wa suka join segmen BamBen sebab boleh bikin wa menambah kekawan .. akak-akak .. macik-macik yang rajin mentelaah penulisan sesuatu blog tu .. selain tu .. follower wa bertambah berkat segmen ntah apa-apa si BamBen ni ..

Perenggan 2 -
.. apa lagi ye .. haa .. boleh mempraktiskan jari menaip tanpa henti akibat terlalu obses dengan segmen beliau .. rasa bangga dan famous bila join segmen yang diadakan beliau .. secara tak langsung wa semangat nak berblogging .. semangat dan semangat ..

Perenggan 3 -
.. sebab BamBen punya segmen .. walaupun ntah hape-hape .. tetap menarik PERHATIAN ramai blogger untuk join .. buat lah segmen apa-apa pun .. mesti lebih 50 blogger yang join .. wa yang newbies ni sangat jeles akan beliau .. newbies tetap newbies la .. hakhak ..

Perenggan 4 -
.. sebab BamBen kacak dan badan ketak-ketak .. wa suka tengok BamBen .. lalala .. tak tak .. tu tipu .. wa suka la baca entry BamBen .. walaupun selalu tak faham .. sebab wa memang agak blurry orangnye .. last .. harapan sebab nak BamBen rompak masuk belog wa ..

err .. dah cukup 100 perkataan belum eh .. wa lupa nak kira .. hoho ..

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

April 06, 2011

Rebah lagi :(

7:57 PM 2
Rebah lagi :(
Tak tahu la nak start macam mana .. wa gagahkan diri untuk tidak manjakan diri sendiri .. NOW sedikit perit sebab kaki rasa ditarik .. kepala sangat sakit dan terasa di awangan .. Nak menangis pun ada .. uhh!! Auni kuat!Auni kuat!

Siang tadi baru try nak jamah makan .. lepas tu termuntah .. blood pressure kembali low setelah sekian lama ianya high .. naik gila sebentar T___T

... Lepas tu rasa nak menangis dengan Shift Key yang sememangnya tidak normal since beberapa minggu lepas .. makin lama makin teruk .. nak menangis sebab susah nak blogging .. SHIFT KEY tersangatlah penting untuk jariku yang tidak runcing ini .. hukhuk ..

Balik dari hospital tadi .. wa rebah! Kepala berpinar + kaki sangat sakit = terus terjatuh tadi .. Mata dah tak nampak apa .. sadis sungguh rasa harini .. Takpe auni .. cubaan ..

Malam ni (semasa menaip entry ini) wa demam pulak .. namun gagahi diri sendiri jangan selalu berbaring .. walhal kepala kembali berpinar dan berpinar .. benciknye ... :(

Rasa nak muntah .. pening terlampau .. semua-semua tu kembali buat wa rasa tak bermaya .. maaf update cerita ala-ala simpati ni .. waima sebenarnya bukan wa nak mintak simpati .. sakitnya Allah yang tahu :(

Doakanlah gadis 136cm yang gojes ni akan pulih seperti biasa .. tenkiuk .. *harapan SHIFT KEY kembali seperti biasa jugak* huh ..

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

April 05, 2011

Masak lemak ayam plus bendi goreng ..

5:15 PM 1
Masak lemak ayam plus bendi goreng ..
Firstly .. amik kau!! BESAR gedabak wa punya header .. akibat tak puas hati dengan header sendiri .. (walaupun tak ada yang melihat) tapi wa dengan semangat kudaku lari gagah berlari .. telah menaiktarafkan header sama saiz dengan incik kekasih .. upss!

Actually today tak berapa ada mood nak menaip blog disebabkan keyboard yang huru-hara .. sebab?? SHIFT KEY telah problem .. tak tahu apa masalah .. puas google tapi tak ada yang membantu .. kebelakangan ni pakcik google tak banyak membantu wa .. tacink ok!! anybody can help me??.. tolong!!tolong!! macam mana nak active blog kalau key asyik buat hal .. matik akal wa macam ni .. stress ok stress!!

ni pun ok balik shift key ni .. tinggal kejap jadi balik .. stuck sana sinun .. buat wa gilak je!!

Ok la .. dari bebel tak tentu arah .. wa readykan photo without recipe neh .. sebab bahu dan otot sakit-sakit mengalahkan orang tua je neh .. nak join segmen BamBen pun dah tergendala .. oh sadis sungguh ..

nampak sedap kan kan kan??..

see .. jadi balik shift key ni .. stuck balik .. waaaaa .. rasa nak jerit kaw kaw la cam ni ..

ok la .. takde mood suda .. siapa boleh help .. sila help wa ok .. hukhuk ..

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

April 04, 2011

Bila kekasih hati bermain mata dengan sahabat sendiri ..

1:55 AM 2
Bila kekasih hati bermain mata dengan sahabat sendiri ..
 Apa hal memalam buta wa buat entry bagai nak pasrah ni .. hukhuk .. sebenarnya wa kesian kat kawan sendiri .. bukan nak mengaibkan .. hanya pengajaran yang diambil untuk diri yang sedikit qudus ni .. hukhuk ..

Wa dah tido sebenarnya .. kepala berpinar sebab overdose makan durian .. blood pressure menaik balik .. lepas tu kepanasan .. huh!! tapi terbangun lepas dapat tahu scandal tak jadi iaitu Shaheizy Sam menang award .. ahaks!ahaks!

Bangun-bangun dapat text dari sahabat wa .. Panas hati katanya .. punya la curious wa nak tahu ..

... Sebab wa memang pendengar@pembaca setia .. wa pun baca la aduan beliau thru YM .. kalau text on phone comfirm wa tertido ..

AUNI!! cerita apa kamu nak sampaikan ni?? ceciter ceciter .. hukhuk .. sahabat .. maaf terpaksa wa mendedikasikan kisah ini dalam blog .. sebab wa pernah menghadapinya :(

Maka baru sikijap tadi cik sahabat mem-PM wa dengan harapan wa mungkin boleh bagi dia sedikit ketenangan .. apa yang terjadi sungguh-sungguh-sungguh membuat dia tak tentu arah ..

Punca dari si kekasih bermain mata cinta noda dengan sahabat sendiri .. Aduhai .. sakitnya ..


I can't bears it off .. seriously .. wa hanya nasihat .. sebab wa pernah ada dalam situasi cik sahabat .. (zaman sekolah ok!) wa tahu sambil cerita pada wa .. cik sahabat menangis .. tapi masih dalam posisi sabar dan sabar ..

Wa hanya membaca luahan hati dia .. dalam masa yang tidak terlalu sama .. depan mata wa si kekasihnya bermain kata dengan orang lain .. mengambil berat tanpa hiraukan perasaan si gadis yang menyayanginya .. DASAR!!

Susah sangat ke nak hormat perasaan orang yang menyayangi?susah ke? Kalau kau tak boleh go on dengan awek kau .. just putus! Bukan biar awek kau menangis tersedu-sedan sesorang .. mengumpul airmata kekecewaan .. dan menanam perasaan gundah dalam diri .. KEJAM namanya ..

Ikut hati sanubari wa .. mahu je api-apikan cik sahabat supaya putus @ challoo dari si jantan durjana .. sebagai sahabat .. tak mungkin wa nak tengok dia terus-terusan sakit kan kan?..

Lemahnya seorang gadis bila terlanjur sayang dengan si lelaki .. apa pun tak boleh ..

Wa hanya berdoa pada yang ESA .. temukanlah cik sahabat dengan seorang yang boleh menyayangi dia dengan tulus dan ikhlas T__T .. tak guna berharap kepada seorang yang menyakiti .. wa turut rasa sakit!

Semoga cik sahabat happening macam dulu .. :) Janganlah aniaya diri dengan manusia yang tak tahu menghargai :)

Keluh hati ♦ Semoga kekasih hati tidak membelakangi diri wa .. tak terbendung rasa diri kalau selalu makan hati ..

Terima kasih membuntangkan mata sambil membaca ..

April 03, 2011

GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA!

8:38 PM 23
GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA!

Ok .. PROPAGANDA yang HAMPEH!

11:42 AM 0
Ok .. PROPAGANDA yang HAMPEH!
Oleh sebab pagi yang tak berapa pagi tadi wa buat cerita pasal The Infection iaitu simbol pelik yang buat ramai orang google tu .. wa jadi tak sedap hati .. ahhh mengarut!

KENAPA MENGARUT?

Setelah wa bertungkus-lumus meng-google sekerap mungkin pasal simbol tu (sebab pelik a/p ajaib) maka wa dapat conclusion kat sini .. sebenarnya rakyat Malaysia hanya dimomokkan dengan cerita gila sesetengah pihak .. ok PANDAI sangat siapa yang takut sampai kata kiamat nak dekat bagai .. what the fesyen la ..

Mula-mula memang nak percaya benda tu memang wujud dengan kemunculan-nya yang tidak disengajakan .. tapi lepas google hampir 12 blog .. diorang menggunakan gambar yang sama dengan cerita yang berbeza .. Serious!

Bukan cuma gambar .. video pun sama jugak .. sampai menaikkan amarah wa .. perlu ke menipu??.. arh .. mungkin untuk naikkan traffic .. so masing-masing buat cerita .. semak!! sebab nampak sangat tak ikhlas diorang memblogging :)

ok last but not least .. wa memang dah tak takut .. semak dengan manusia yang obses dengan benda-benda ni .. alhamdulillah wa TER-rajin buat research pasal benda ni .. walaupun wa neh tak ada la bijak tang mana ..

To all yang konon takut tanda tu menandakan dunia nak kiamat .. alien nak datang .. bla bla bla .. Just STOP IT!! .. sila selidik sebelum percaya ..

Wallahualam ..

Thx sebab membuntangkan mata sambil membaca ..

Tahu tak pasal simbol misteri?

3:42 AM 1
Tahu tak pasal simbol misteri?
Dah banyak blogger buat cerita pasal ni .. Wa sebenarnya tak tahu menahu apapun .. One day wa blogging .. walking sana-sini .. dengan harapan ada cerita menarik .. so TERJUMPA-lah satu entry yang agak-agak menarik .. dan agak scary sungguh! Sebab dah ramai perkatakan benda tu sampai ada yang migrain sebab konpius benda apa diorang nampak tu .. neeee nooo neee nooo .. hepp!!hepp!! sampai mata wa neh pun terbayang-bayang simbol tu .. makkkkkkkkkkk tolongggggggggg .. sumpah saya keCUAKkan sesangat T___T ..

Simbol pelik tu seperti diatas .. simbol apa ye ni? .. tadi wa layan TV3 .. setiapkali iklan .. dia akan tunjuk video macam kat bawah ni haa ..


Wa pelik .. kenapa simbol ni boleh ada kat traffic light?atas KLCC?atas sawah padi? huh!! Menggigil kejap .. takut takut takut!! makcikkkkkkkk tulunnnnnnn!!

Korang rasa apakah benda menatang ni?? Abg Nara kata ada alien nak datang..(sah-sah dalam al-quran kata tak ada makhluk lain selain dalam perut bumi ni) haizz ape sebenarnye .. dupdap jantung wa macam ni :(

Thx sebab membuntangkan mata sambil membaca :(

April 02, 2011

Amy Search PENGETUA Akademi Fantasia 9 .. yarebba~

10:47 PM 0
Amy Search PENGETUA Akademi Fantasia 9 .. yarebba~
Ahakss!! Actually nak menaip lepas habis cerita AF ni .. tapi saja nak hapdet .. sebab .. suka hati wa lah .. hakhak!

Tadi dengan hati meluap-luap ingat si Ahmad Dhani jadi pengetua .. dah habis semua lagu-lagu Ahmad Dhani si Aznil sebut .. rupanya .. SURPRISE!! Amy search .. ok .. best best .. punya la excited wa .. penat je taw marah sebab konon Malaysia nak amik orang Indo .. sakit jantung guwe .. huh!


Cograt Uncle Amy .. hee~ Hope AF kali ni tak membosankan .. haih!! Ape lah diri ni .. asyik nak hiburan je .. wuwuwuwuwu T____T

 Thx sebab membuntangkan mata sambil membaca ..

Maharaja Lawak??hurmm ..

12:49 AM 1
Maharaja Lawak??hurmm ..
Kenapa agak membosankan ye?? Apa motif diorang buat title MAHARAJA LAWAK??.. ok .. wa akui wa bukan alert sangat pasal benda-benda dalam industri tanahair ni .. tapi .. err .. tak tahu kenapa hari ni boleh pulak wa melayan cerita tu .. alih-alih .. jahanam mata akibat mengantuk .. sebab .. BOOOOOOOORINGGGGGGGG!!..

Dalam ramai-ramai .. wa boleh layan lawak peserta solo macam nabil .. jihan .. dengan alex .. AMIR?? booooooooooo!! sorry la amir .. lu tak lawak .. sumpah lu tak lawak!! dari mula-mula lu jadi calon raja lawak memang lu tak best :) wa jujur ni .. pendapat peribadi ok!! bukan kondem sesiapa .. tapi memang boooooooo pun .. MAN?? haa incik kekasih suka sangat dengan lawak si man neh .. tapi wa memang tak boleh go on .. sebab macam kelam kabut .. tak smoothy langsung .. hee~

Kalau berkumpulan .. err .. wa bley layan ar lawak kumpulan jambu .. balas .. r2 .. xn3 .. bolehhh la nak melayan suka-suka .. JOZAN?? .. wa tatau kenapa boring sangat tengok diorang harini .. haizzzz!! yang lelain tu .. sorry .. kamu sangat membosankan :)

pstttt!! suka-suka-suka wa nak kondem orang itu ini .. tapi ni pendapat suka-suka hati wa jugak .. takkan tak minat pun nak paksa jadi minat kan kan??.. btw .. nak buat lawak kena spontan .. bukan terlalu praktik .. bley jadi kaku seh!! ok gudnitez!!

Thx sebab membuntangkan mata sambil membaca ..