2 hari di bulan Ramadhan .. Aduhai .. TER-makan tanpa sengaja .. - DARI JARI NOVELLA

August 03, 2011

2 hari di bulan Ramadhan .. Aduhai .. TER-makan tanpa sengaja ..

Alhamdulillah .. sudah 3 Ramadhan .. Dan alhamdulillah .. Perjuangan wa untuk berpuasa so far boleh ditempuhi dengan sabar .. Walaupun ...



Errr ....




Errrr ....





Pstttttt!! 1 Ramadhan dan 2 Ramadhan .. Wa jadik hilang ingatan .. Wakaka .. Bukan ape .. Wa nih kalau duduk rumah .. Ada je benda nak masuk dalam mulut ..


Itu la yang terjadik pada hari pertama dan kedua berpuasa ...




Hari Pertama berpuasa .... wa mengadap komputer je .. Tangan menggatal nak sesedut minyak cap kapak .. Muahaha!! Dengan gigihnya wa bukak penutup minyak angin tersebut .. Amik sket .. And masuk mulut .. Ahhhh segar .. Tetibe rase pelik ..



Gulppp!! Halamakkkk bebeh!! Wa puasa ... err macam mane nih ...?? errr ... @#$%^&* (Gelabah tak hingat).. Maka wa pun sedar wa tak sengaja .. Cisss .. Bikin spoiled je .. Baru nekad taknak kantoi camtu ..



Hari kedua (semalam) .. Perkara sama terjadi .. Mama mintak wa buatkan roti jala .. Wa dengan gigih masuk dapur .. Prepare barang-barang nak menjala ..


Susu cair takde .. urmm .. urmm ...



Ok .. Dalam peti ais ade .. So wa hamik .. Dengan gigih jugak wa amik sudu .. Tuang sikit susu tersebut (wah skema) .. And masuk mulut tanpa was-was .. Sumpah wa tak sedar ape-ape ..



Tapi masa tengah menjala roti jala tu .. Wa rasa macam mulut wa ada rasa .. Erkkk .. Wa puasa kan?? Memey ah ... Omeygot!!Omeygot!! Wa termakan untuk kali kedua ... Cissss!! Dah la nak masuk waktu berbuka .. Frustt betol!!



Tapi harini .. alhamdulillah .. Wa berjaya ingat yang wa puasa ..


Sekian ^^

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.