Syukur .. Makin diuji .. :) - DARI JARI NOVELLA

June 20, 2011

Syukur .. Makin diuji .. :)

Baru balik daripada treatment .. Since ada di hospital tadi .. Memacam wa bayangkan .. [[Kenapa lelagi dia?]] Wa bingung .. Salah diri wa ke kalau rasa macam tu? Bodoh jugak la diri wa asyik ingatkan dia?

.BUKAN.

*Mengimbas kenangan dulu*
Wa tak sengaja ingatkan dia .. Wa tak memaksa diri ingatkan dia .. Tapi sebab dinihari wa bersama-sama dengan dia .. Every weekend berjumpa .. Kekadang weekend pergi dating .. Dengan semua orang dia kasitau wa tunang dia .. Dengan salesgirl dia kata wa kekasih dia .. Mudah ke wa melupakan?

Wa tahu hati ini sering diuji .. Dan setabah manakah wa mampu bertahan .. 

Puas wa bagitahu kepada diri .. ALLAH itu tak kejam .. Kebahagiaan itu milik ALLAH dan DIA berhak mengambilnya KEMBALI ..

Sebagai manusia yang leka dengan duniawi .. Ini memberikan tamparan hebat kepada wa sampai satu tahap wa dah give-up dengan diri sendiri .. Kenapa bahagia itu datang hanya sebentar .. Kenapa DIA ambil semua orang-orang yang wa SAYANG?? [[Sama-ada hidup atau mati]]

Dan kerana ini jugak wa sedar .. Wa acapkali lupakan DIA apabila wa rasakan kebahagiaan itu .. YA!! Airmata wa gugur kerana insafi masa gelap wa .. Bukan cuba bukak pekung didada .. Tapi inilah diri wa ..

Terasa diri ingin dihargai .. Terasa mahu mati apabila tiada lagi yang menghargai ..

Syukur .. Sesungguhnya ujian tu suatu penghapus dosa .. :)

2 comments:

  1. sedih baca entri ni..
    terus kuat dik..
    Allah ada bersama kamu

    =)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.