Ujian Allah - Diuji sehingga airmata terlerai ..

Assalamualaikum ..

Manusia tidak akan lepas menerima sesuatu ujian dari Allah taala .. Kenapa kita sering diuji?? Sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih dan Penyayang .. Kadang-kala bila kita terlalu bahagia .. kita lupa akan DIA .. dan bila kita sedih .. barulah kita sujud kepada-Nya ..

Ada manusia tidak dapat menerima ujian .. maka bunuh diri jalan paling mudah .. nauzubillah .. Jujur .. adakala wa sendiri sampai nekad .. menyalahkan yang Maha Kuasa .. "Kenapa bahagia itu hanya sebentar?Kenapa ditarik semula kebahagiaan yang telah diberikan?"

Namun bila memandang suatu sudut .. wa sedar .. Wa telah jauh terpesong .. Wa terus lupa akan DIA .. dan bila wa sedih .. DIA-lah tempat wa mengadu .. Disitu wa nampak suatu hikmah .. iaitu dugaan yang diberikan adalah untuk dekatkan diri kepada-Nya ..

Kiranya masih ada kesempatan untuk wa kecapi bahagia .. wa tidak mahu terus hanyut dengan diri sendiri .. Wa mahukan kebahagiaan yang di-redhai .. Wa mahu menjadi halal disisi seorang Adam .. Alhamdulillah wa sentiasa diuji .. La tahzan .. Innalaha ma'ana ..
Ujian Allah - Diuji sehingga airmata terlerai .. Ujian Allah - Diuji sehingga airmata terlerai .. Reviewed by Tunsha Ayunie on May 22, 2011 Rating: 5

No comments

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.