May 23, 2011

Andai itu takdir-Nya ..

Wa bukanlah seorang muslimah berjaya .. wa seorang yang meniti hari-hari untuk kembali kepada yang Maha Pencipta .. Dunia hanya pinjaman yang tak mungkin akan kekal .. Begitulah kehidupan wa .. Walaupun amat berat untuk wa memikul beban yang kini wa rasa .. Tapi wa tetap cuba .. Takpe .. Sungguh wa dah tak mampu .. wa akan terus cuba sebab Allah bersama wa ..

Walaupun semua hanya pinjaman demi sedikit kebahagiaan untuk wa merasakan apa itu CINTA .. wa dah bersyukur .. Wa bukanlah seorang sufi yang mampu menjangkau sebuah syurga .. Wa hanya merasa nikmat Allah yang sebentar ..

Sungguh wa tidak kuat .. lepas satu dugaan .. satu lagi dugaan yang datang buat wa rasa dunia ini kejam dan sungguh tidak adil .. Kenapa dari kecil .. bahagia itu hanya sebentar singgah di kamar kehidupan wa?

Wa tahu wa kurang sempurna .. Apa lagi cacat dan berpenyakit .. Wa tak mintak dilahirkan begini .. Wa cuba jadi kuat dan katakan pada dunia yang wa mampu hidup atas kaki sendiri .. Tapi meleset bila perasaan yang dianugerahkan ini sering bermain di benak hati .. salah wa lagi?

Andai ini tersurat untuk wa .. Kiranya sehingga nafas terakhir juga wa tidak pantas untuk seorang kaum bernama Adam .. wa redha dengan suratan itu .. 

Masa hitam dan gelap wa dulu sungguh buat wa tak mampu berdiri ..Tetapi hadirnya insan yang dipinjamkan untuk buat wa bersandar .. Telah buat diri ini bangkit semula ..
Wa bukanlah seagung kaum syuhada .. wa hanya insan hina yang jijik .. Andai dapat wa undurkan masa lalu .. wa tak harap ini terjadi kepada wa ..

Ya Allah .. terima kasih kerana menghadirkan seseorang yang menjaga hati ini .. Terima kasih kerana Kau hadirkan dia untuk membuat aku rasa secebis CINTA .. Dia milik-MU .. dan aku redha ... Walaupun airmata ini tidak pernah kering sedikitpun .. Bahagiakanlah dia ..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.