RESEPI : Umai Udang Versi Gojesss

Aku teringin sangat nak makan umai ni. Takkan nak pergi sampai Sarawak so aku buat jela sendiri. Bangga pulak sebab menjadi dan sedap. Ada orang suka makan dengan nasi tapi aku suka meratah macam jajan aje.



RESEPI UMAI UDANG
Bahan-bahan :
Udang - ikut suka hati dan potong kecik2.
Jus limau kasturi

(bahan tumbuk)
1 biji cili merah
3 ulas bawang kecil
2 ulas bawang putih
1 inci halia

(bahan dihiris halus)
cili padi
bawang merah
serai

(bahan perasa)
Sedikit cuka
gula
garam

Cara dan cara dan cara ..
Perap udang dengan jus limau, ketepikan dalam 15 minit. Kemudian masukkan bahan tumbuk, bahan hiris dan perasa. Simpan dalam peti ais dalam masa 1 jam. Dah boleh makan.

Oh ya, cuka tu kalau tak mau letak pun takpe. Aku masa buat ni rasa macam nak makan masam-masam tu sebab aku tambah cuka sikit. lulzzzz

So, selamat mencuba!
RESEPI : Umai Udang Versi Gojesss RESEPI : Umai Udang Versi Gojesss Reviewed by Tunsha Ayunie on April 15, 2011 Rating: 5

2 comments

  1. SaLaM ZiaRaH DaRi SiS... DaTaNG TeRJaH DaRi BLoG aBG BeN... NaK KoTaKaN JaNJi TuK ZiaRaH RaKaN2 BLoGGeRS!~ (^_____^)V

    JoM MeRiaHKaN DooNia BLoG MaLaYSia!~ (^_____^)V

    P/S : NaMpaK MNYeLeRaKaN.. nak CuBeR TRy TeST WaT GaKS La... :D

    ReplyDelete
  2. nampak mcm sedap huhu..
    antar kat sis skit dear..menarik!

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.