March 10, 2011

Hantu??.. err err~

Hantu .. ish ish .. lu orang takut ke sama hantu ??.. teringat saat keberanian wa semasa tinggal kat Taman Melawati .. Jalan H2 .. ehem~ memang dari kecik wa dengan cousin yang lain selalu dimomokkan dengan cerita-cerita hantu dari Arwah Toktam .. Kalau ada arwah Toktam .. cerita yang kami nak dengar mesti cerita hantu .. cucu Mohammad memang berani ! nak kate ape kan .. lalala .. haippp! jangan takbur auni .. shhhhhhhh!!...

Nak dijadikan cerita .. one day masa wa lepak kat rumah atok .. and nak balik ..
(sebab rumah wa dengan atok satu lorong waktu tuh) .. wa tak sengaja ah tengok atas pokok besar depan rumah atok .. jejengggggggg!! wa nampak!wa nampak! ayat wa dari dulu sampai skarang kalau nampak makhluk Allah tu .. wa just cakap .. "gua tak kacau lu .. lu jangan kacau gua ok?" .. haa lepas tu makhluk Allah tu pun pergi .. dengar cakap betul .. ok boleh jadi kawan .. ahh mengarut suda!

Penah jumpe hantu?.. comfirm semua penah .. kan?kan?kan? .. jangan tipu la .. yang korang tengok citer khufarat khurafat tu ape?.. haa?haa?..

Nah! Amik ni sebagai pembakar semangat korang yang macam kura-kura wa tu ..

Kalau jumpe .. hantu pocong ..
Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari kelemahan dia .. Kita just perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan tarik kain balutan dia .. Mesti dia begitu kemaluan lepas tu .. sebab dah terbugel .. heeeeeeee heeeeeeee heeeeeeee *sile ikut nada hantu pls* ..

Kalau jumpe .. hantu langsuir ..
Dia suka tenung kite taw taw .. apa kate kite pandang dia dengan penuh rasa kasih sayang sambil jejelir lidah kat dia .. pastu bagi dia make-up maybeline @ kasi dia tengok cermin .. dia mesti malu sebab dia tak gojes macam wa .. *eh ade kene mengene ke?* ..

Kalau jumpe .. hantu pontianak ..
Dah sah-sah hantu ni suka ketawa .. mula-mula korang tanya la dia kenapa dia ketawa?.. kalau dia buat tatau je .. korang ketawa la sekalik .. piching jaga .. ketawa sampai dia senyap .. kalau dia tak senyap jugak .. korang sila hanta resume untuk jadi anak buah dia ye ..

Kalau jumpe .. hantu raya ..
Tentulah hantu ni sukeeeeeeeeee sangat beraya! .. haa!! kalau korang kena kacau dengan ini hantu .. korang ajak la dia beramal jariah @ bergotong royong sempena nak sambut hari raya .. macam bakar lemang ke .. kacau dodol ke .. anyam ketupat ke .. masak rendang ke .. dah settle dia buat tu .. bagi la dia duit raya .. konon2 upah la tu .. dia penat tau tolong-menolong ni .. senang kan?..kan?..

Kalau jumpe .. hantu galah ..
Hantu paling tinggi .. tusebab name dia "galah".. nak mengelak dari dia senang je .. amik posisi celah kangkang dia .. atau .. korang cangkung atau .. baring sampai korang rase dia tak boleh nampak korang .. agaga .. kalau dah tinggi sangat .. lenguh dia nak tunduk .. so kamu selamat!

Kalau jumpe .. hantu jerangkung ..
Berkulit nipis .. yang ade tulang rangka je .. ala dengan dia ni korang buat bodo suda .. bagi makan pun takpe .. kasi berisi sikit badan incik jerangkung ni .. taw?taw?

Kalau jumpe .. hantu toyol ..
Nak lawan incik toyol sangat gumpunk *mudah/senang* .. bagi je deduit murahan seguni dua kat dia .. syiling from nepal lagi best .. dia bawak balik kat tuan dia .. pastu kena debik dengan tuan dia plak sebab mana nak cari pengurut pengurup duit .. lalala ..

*gegelak sorang2 macam orang gilak* ... 

sebab ... wa bagi tips je .. kalau ternampak kompem rase kaki tak pijak tanah dah .. korang??.. agak2 baik hati nak ikut tips diatas?? ..

...... yang perlu kita takut hanya Allah swt :) .. sebab makhluk2 ni pun tetap makhluk Allah jugak .. pishhhh!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen. Setiap komen dari pembaca adalah hak milik pembaca. Penulis tidak akan bertanggungjawab jika ada sebarang komen berunsur provokasi atau kata-kata kesat.